Lupta electorală se dă și în site-uri-fantomă: Care ar fi legătura dintre Mircea Geoană și firma din spatele atacurilor la Nicolae Ciucă

În plin scandal electoral, cu acuzații de răspândire a informațiilor false și dezinformării în mediul online, apar noi informații despre legătura dintre candidatul Mircea Geoană și o firmă care s-ar afla în spatele unor site-uri fantomă care îi atacă pe contracandidații săi.

Întrebat la Adevărul despre legătura cu firma respectivă, Geoană a recunoscut că „a existat o relație contractuală”, dar a subliniat că reprezentanții firmei nu fac parte din echipa sa de campanie. Cu toate acestea, imagini primite de Digi24.ro l-au surprins pe unul dintre reprezentanții Sociallite în timp ce îi aranja sacoul candidatului independent și ieșea din clădirea în care echipa Geoană are sediul de campanie.

Digi24.ro a prezentat pe larg că există două site-uri care îi atacă pe contracandidații Elena Lasconi (elenaceausrescu.info) și Nicolae Ciucă (unpostasinslujbatarii.ro).

Reamintim că, deși nu s-a putut verifica independent cine se află în spatele site-urilor fantomă, din cauza protecției datelor personale, informațiile venite pe adresa redacției citate anterior au indicat că mailul folosit pentru înregistrarea domeniului „unpostasinslujbatarii.ro” – site care îl atacă pe Nicolae Ciucă – aparține grupului Sociallite. Sociallite a plătit în trecut reclame pe rețelele de socializare pentru două organizații care au legături cu Mircea Geoană – Proiectul România 2030 și Fundația Renașterea. Doi dintre oamenii care fac parte din acționariatul Sociallite Media – Bogdan Cătălin Neacșu și David Andrei – se numără printre fondatorii „București 2020”, sub sigla căruia a câștigat Robert Negoiță alegerile din Sectorul 3, în urmă cu patru ani.

Între timp, Sebastian Burduja, al treilea personaj politic a cărui imagine a fost folosită pentru a crea un site fantomă, a anunțat că a depus o plângere penală.

În imaginile primite pe adresa redacției apare Mihnea Stoican care, potrivit profilului de Linked In, este „co-owner” la Sociallite Group. Numele lui Mihnea Stoican apare și într-o prezentare a grupului, obținută de Digi24.ro, indicând că se ocupă de „strategie și dezvoltare digitală” în cadrul companiei.

content-image

Digi24.ro a confirmat independent că omul care apare în imagini aranjându-i sacoul lui Mircea Geoană este Mihnea Stoican. Poza este făcută la începutul lunii octombrie, la evenimentul prin care Mircea Geoană și-a depus oficial candidatura pentru alegerile prezidențiale.

content-image

În clădirea care apare în imagini, din care iese Mihnea Stoican, este sediul de campanie al lui Mircea Geoană. Deși nu am primit un indiciu temporal, din informațiile Digi24.ro reiese că parterul acestei clădiri a devenit sediul de campanie al lui Mircea Geoană recent, în luna octombrie.

Mihnea Stoican nu este singurul reprezentant Sociallite surprins în poze alături de Mircea Geoană. Digi24.ro a prezentat o situație similară cu Andrei David, surprins alături de Geoană în ziua în care acesta și-a depus candidatura la Biroul Electoral Central.

Ce spune Mircea Geoană despre colaborarea cu Sociallite

Mircea Geoană a fost întrebat, la interviurile Adevărul, despre relația cu firma Sociallite și cu Andrei David. „A existat o relație contractuală, această firmă este o firmă independentă, nu lucrează pentru noi. Dacă aveți ceva, întrebați-i pe dânșii”, a spus Mircea Geoană, săptămâna trecută. Despre Andrei David, director general la Sociallite, care apare în imaginile surprinse de fotoreporterul Octav Ganea (Inquam Photos) în momentul în care Mircea Geoană și-a depus oficial candidatura, acesta a subliniat că „l-a întâlnit de câteva ori” „Este o întrebare pe care să o puneți dânșilor, la evenimentele mele vin mii de oameni”, a spus Mircea Geoană. Digi24.ro a luat legătura cu compania Sociallite și cu Mircea Geoană pentru a cere un punct de vedere, însă nu am primit un răspuns până la publicarea acestui articol.

Elena Lasconi a acuzat marți seară, în cadrul dezbaterii organizate de Antena 3 CNN, că Mircea Geoană s-ar fi întâlnit cu Tal Hanan, prezentat în presa internațională drept „creierul israelian al dezinformării”.

Geoană a respins acuzațiile, chiar și după ce i-au fost prezentate poze publicate de Lasconi, în care Tal Hanan apare lângă curtea Institutului Aspen (Mircea Geoană este președinte și se află printre fondatorii Institutului). CITEȘTE ȘI: Tal Hanan, israelianul care se află în centrul scandalului Geoană-Lasconi: „Am fost în România. Nu discut despre clienți”

Premierul Marcel Ciolacu, candidatul PSD la prezidențiale, a intervenit și el în acest scandal. Înaintea ședinței de Guvern de miercuri, Ciolacu a declarat că are informații că în București ar exista o fermă de conturi false menite să manipuleze campania în folosul candidatului independent Geoană. Premierul a mai menționat că a cerut instituțiilor cu atribuții în domeniu să verifice această situație. Tot înaintea ședinței de Guvern, jurnaliștii l-au întrebat și pe ministrul de Interne, Cătălin Predoiu, dacă știe despre existența acestor acestor ferme de troli, însă nu a știut să explice dacă acest lucru este permis de Lege și a promis că se va interesa. Important de menționat, însă, că nu este prima oară când competitorii electorali sau politicienii din România apelează la astfel de ferme de conturi fake. Discuții în spațiul public există de ani de zile pe această temă.

Sursa: www.stiripesurse.ro

Polo: România, cu SUA şi Japonia în grupa C a turneului de calificare la Cupa Mondială 2025

Mircea Geoană, candidat independent la președinția României, îi cere explicații lui Marcel Ciolacu