Cu toate acestea, Tesla a vândut mai multe vehicule electrice (EV-uri) decât BYD în al treilea trimestru. Creșterea vânzărilor EV din China a fost impulsionată de subvențiile guvernamentale, menite să încurajeze consumatorii să-și schimbe mașinile pe benzină cu EV-uri sau hibride.
BYD a stabilit, de asemenea, un record de vânzări lunare în ultima lună a trimestrului, semn că impulsul continuă să crească pentru cel mai bine vândut producător auto din China. Totuși, există o reacție tot mai puternică în străinătate împotriva sprijinului acordat de guvernul chinez producătorilor de mașini locali, cum este BYD.
La începutul acestei săptămâni, în Uniunea Europeană au intrat în vigoare tarife de până la 45,3% pentru importurile de EV-uri fabricate în China. Producătorii chinezi de EV-uri se confruntă deja cu o taxă de 100% din partea Statelor Unite și Canadei. Aceste tarife sunt o reacție la presupusele subvenții neloiale ale statului chinez pentru industria auto locală.
Până săptămâna trecută, datele oficiale arătau că au fost depuse 1,57 milioane de cereri pentru o subvenție națională de 2.800 de dolari pentru fiecare vehicul mai vechi schimbat cu unul mai ecologic. Aceasta este pe lângă alte stimulente guvernamentale deja existente.
China mizează pe produse de înaltă tehnologie pentru a revigora economia sa încetinită, iar UE este cea mai mare piață externă pentru industria auto electrică a țării. Industria auto locală a Chinei a crescut rapid în ultimele două decenii, iar branduri precum BYD au început să pătrundă pe piețele internaționale, stârnind temeri în rândul țărilor UE că propriile lor companii nu vor putea concura cu prețurile mai mici oferite de producătorii chinezi.