„Ați precizat clar că veți aborda <> în timpul mandatului dumneavoastră. Ce spuneţi de sărăcia în transportul rutier? Firmele din România şi Bulgaria pierd anual anual miliarde de euro din cauza excluderii ţărilor din spațiul Schengen. Cu toate acestea, nu doar aceste țări sunt afectate, ci întreaga industrie a transportului rutier din UE suferă. Mai mult, se eliberează emisii semnificative de CO2, deoarece sute de camioane rămân inactive la granițele Schengen. Deși înțeleg că acest lucru poate fi în afara portofoliului dumneavoastră direct, intenționați să colaborați cu Comisarul pentru Afaceri Interne pentru a accelera aderarea României și Bulgariei la spațiul Schengen și a aborda aceste provocări?”, a întrebat europarlamentarul Alianţei pentru Unirea Românilor Adrian Axinia.
„Da, cred că România şi Bulgaria au îndeplinit toate criteriile pentru aderarea la Zona Schengen. Nu este în responsabilitatea mea această chestiune, dar da, voi discuta cu colegul meu din Comisia Europeană responsabil cu afacerile interne. Consider că Spaţiul Schengen trebuie extins şi că acest lucru va aduce unitate şi prosperitate UE”, a răspuns noul comisar pentru transporturi, Apostolos Tzitzikostas.
În cadrul reacţiei sale la întrebarea eurodeputatului Axinia (AUR – ECR), comisarul a punctat şi angajamentul că, de acum încolo, Comisia Europeană nu se va mai concentra doar pe electricitate, ci şi pe combustibili alternativi. Acesta a subliniat determinarea de a ajuta industria auto să treacă peste momentele dificile din acest moment
„În ceea ce priveşte ţintele de reducere a emisiilor de carbon în industria auto, consider că acestea sunt specifice şi trebuie să repectăm ce am agreat în acest domeniu. Industia auto şi transporturile au nevoie de stabilitate şi predictibilitate. Vom susţine acest sector şi lucrătorii din acest domeniu. Angajamentul meu este pentru neutralitate tehnologică. Asta înseamnă că nu mai trebuie să ne focusăm doar pe electricitate, ci să utilizam toate tehnologiile disponibile în toate modurile de transport, iar, din 2025, trebuie să includem combustibilii alternativi în propunerile noastre legislative. Ţelul meu este să facem tot ce ne stă în putere pentru ca industria auto europeană să supravieţuiască”, a declarat Tzitzikostas.