Proiectul rețelei gigantice de transport a hidrogenului care se va extinde din Grecia până în Germania prinde contur

În special, după cum au precizat surse competente, designul se află într-un stadiu extrem de inițial, urmărind maturizarea ideii, pornind de la consolidarea unei înțelegeri comune între administratori.

Ideea centrală este de a transporta combustibilul pe piața germană însetată, care și-a stabilit deja ținte ambițioase de consum de hidrogen, dezbaterea actuală concentrându-se atât pe infrastructura de gaz existentă și modul în care aceasta poate fi valorificată, cât și pe altele noi care trebuie implementate pentru a face un astfel de plan realitate.

Pe această bază, după cum au raportat surse competente, cea mai mare „problemă” se confruntă cu România acolo unde trebuie să procedeze la intervenții semnificative în rețeaua sa pentru a o face „eligibilă” pentru transportul hidrogenului.

În cazul Greciei, rețeaua existentă poate fi utilizată, cel puțin în primă fază, însă DESFA maturizează planul de dezvoltare a unei conducte paralele la sistemul central care va fi utilizat pentru transportul hidrogenului.

Se observă că proiectul în cauză continuă să rămână în afara programului de zece ani, fiind apreciat ca „inutil” cu datele actuale de piață. În același timp, noul Program de dezvoltare pe zece ani al DESFA include conducta Amyntaio-Komnina, care este un proiect de transport al hidrogenului cu perspectiva includerii în planul general de mai sus.

În orice caz, trebuie menționat că orice progres în implementarea proiectelor este direct legat de „ritmul” pieței hidrogenului unde, deocamdată, semnele de întrebare însoțesc atât partea de producție, cât și cea de consum – cumpărători.

Programul de dezvoltare pe zece ani al DESFA pentru perioada 2024-2033 prevede următoarele referitor la conducta Amyntaio-Komnina:

DESFA a primit un interes sporit pentru producția de H2 verde în regiunea Macedonia de Vest. Încă din 2027, Hellenic Hydrogen (HH) plănuiește să dezvolte construcția și exploatarea unei Unități de producere a hidrogenului din surse regenerabile (RFNBO), cu o capacitate inițială de 50 MW (extensibilă la 200 MW) în cadrul fostei centrale cu abur Amyntaio – Filota. Alte puncte de producție și consum H2 sunt prevăzute în regiune mai largă în viitor.

Hidrogenul produs va fi injectat în aval de conducta centrală a DESFA (la punctul Komnina) astfel încât să poată fi amestecat în proporție de 20% (în volum) cu gazul natural din sector pentru alimentarea noii unități de cogenerare din Kardia.

DESFA plănuiește construcția unei conducte H2 cu un diametru de aproximativ 9,05 km și 8” de la Amyntaio până la stația de supape Komnini. La punctul de injectie H2 cu conducta DESFA se vor instala toate echipamentele necesare pentru masurarea si omogenizarea debitului si compozitiei amestecului de gaze precum o Statie de Masurare/Reglare. Se subliniază din nou că decizia de Investiție Finală pentru construirea proiectului nu va fi luată până la primirea celor corespunzătoare de la producătorii H2.

Acțiunile europene din industria energiei regenerabile au scăzut după victoria lui Donald Trump

Ministrul Agriculturii va deschide joi Târgul de Sfinţii Mihail şi Gavril