CFR SA anunţă semnarea contractului pentru serviciile de consultanţă şi supervizare a proiectării şi execuţiei lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanţa – Etapa I, Valu lui Traian, în valoare de 11,7 milioane de lei, cu TVA. Durata totală estimată de implementare a contractului de servicii este de 126 luni, incluzând şi perioada de garanţie de 96 luni.
”Azi, 11.11.2024, Sucursala Regională CF Constanţa şi SC BAICONS IMPEX S.R.L., au semnat contractul, în valoare de 11.627.006,74 lei (inclusiv TVA), pentru Serviciile de Consultanţă şi supervizare a proiectării şi execuţiei lucrărilor, aferente obiectivului de investiţii „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanţa – Etapa I, Valu lui Traian.Sursa de finanţare este asigurată din fonduri externe nerambursabile, Connecting Europe Facility (CEF) – CEF-T-2022-MILMOB, de la Bugetul de Stat prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „CFR” – S.A, precum şi din alte surse legal constituite”, transmte CFR SA.
Contractul are ca obiect prestarea serviciilor de consultanţă şi supervizare pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanţa – Etapa I, Valu lui Traian, care vor consta în:
– Realizarea Grupei de aşteptare din staţia Valu lui Traian, care va cuprinde 32 linii de primire-expediere;
– Modernizarea şi electrificarea liniilor 5-8 din Grupa staţie şi a liniilor de legătură cu Grupa de Aşteptare;
– Menţinerea diagonalei 2-4 cap Y care va face legătura între Grupa de Aşteptare şi Magistrala 800;
– Realizarea unei centralizări electronice în staţia Valu lui Traian amplasată în container (lângă cladirea statiei) cu post central deservit de IDM Dispozitor (în cladirea staţiei) şi Post local, deservit de IDM Exterior (în container, Cap.Y al grupei de Aşteptare);
– Includerea în centralizarea electronică a elementelor de instalaţie din staţia Valu lui Traian (electromecanisme de macaz, sisteme de detecţie a materialului rulant, semnale, SAT, BAT etc);
– Proiectarea si execuţia unei diagonale pentru a putea menţine trecerea la nivel, aflată între Grupa staţiei şi Grupa Aşteptare;
– Trecerea la nivel, aflată între Grupa Staţiei şi Grupa Asteptare, la km 215+333 va fi prevăzută cu instalaţie SAT;
– Electrificarea pe toată lungimea a celor 32 de linii din Grupa Aşteptare, acestea fiind linii de primire-expediere;
– Integrarea în SCADA a instalaţiilor noi de electrificare din Grupa Statie şi Grupa Aşteptare Valu Traian;
– Reabilitarea sistemului de iluminat din Grupa Aşteptare;
– Postul Local (PL) din statia Valu lui Traian, cap Y al Grupei Aşteptare va fi prevăzut cu terminal pentru manipularea instalaţiilor de semnalizare şi electrificare şi deservit de IDM exterior;
– Lucrări de Telecomunicaţii între postul deservit de IDM Dispozitor, amplasat în clădirea staţiei şi cel deservit de IDM Exterior.
Durata totală estimată de implementare a contractului de servicii este de 126 luni, incluzând şi perioada de garanţie de 96 luni.
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că,