Compania Antibiotice Iaşi a înregistrat o cifră de afaceri cu nouă la sută mai mare în primele nouă luni din acest an faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, în timp ce avansul profitului a fost de 15 la sută.
Raportul transmis vineri Bursei de Valori Bucureşti (BVB) de către Antibiotice Iaşi arată creşteri ale principalilor indicatori financiari ai companiei, pentru primele nouă luni ale anului 2024 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2023.
Cifra de afaceri a companiei Antibiotice obţinută din piaţa internă şi pieţele internaţionale în primele nouă luni ale anului 2024 a înregistrat valoarea de 506 milioane lei, în creştere cu nouă la sută comparativ cu perioada similară a anului 2023, când a înregistrat 463 milioane lei.
Profitul net generat de Antibiotice a atins nivelul de 87,9 milioane lei, în creştere cu 15% comparativ cu perioada similară din anul 2023, când a înregistrat valoarea de 76,7 milioane lei.
De asemenea, valoarea unei acţiuni Antibiotice a înregistrat în ultimele 12 luni un avans de 200 la sută, de la 1,18 lei la 3,44 lei.
În perioada ianuarie-septembrie 2024, Antibiotice Iaşi a înregistrat pe piaţa internaţională o cifră de afaceri de 202,26 milioane lei, cu 16 la sută mai mare decât cea înregistrată în perioada similară a anului anterior.
Substanţele active antifungice produse de Antibiotice Iaşi sunt vândute în peste 55 ţări la nivel mondial.
Veniturile din vânzarea de produse finite au fost în valoare de 130,4 milioane lei, în creştere cu 20% raportat la perioada similară a anului trecut.
”Rezultatul vine în urma consolidării portofoliului de peniciline beta-lactamice sterile în Europa, regiune care reprezintă 40% din valoarea exportului. Antibiotice Iaşi este unul dintre cei mai importanţi jucători pe piaţa internaţională pe acest segment, deşi aceste pieţe sunt dificil de accesat prin prisma condiţiilor stricte privind calitatea medicamentelor, competitivitatea preţului în licitaţii şi implementarea standardelor internaţionale privind sustenabilitatea”, au transmis reprezentanţii Antibiotice Iaşi.
În Orientul Mijlociu, compania Antibiotice a înregistrat o creştere de 50 la sută a vânzărilor, comparativ cu perioada ianuarie-septembrie 2023. Acest rezultat se înregistrează ca urmare a pătrunderii pe piaţa Emiratelor Arabe Unite şi creşterii vânzărilor în Arabia Saudită şi Irak atât pe portofoliul de medicamente antiinfecţioase, cât şi pe cel destinat afecţiunilor cardiovasculare.
Alături de pieţele noi din Europa şi Orientul Mijlociu în care Antibiotice a iniţiat vânzări în acest an se află şi Australia, piaţă în care s-au realizat primele vânzări în luna septembrie.
În celelalte regiuni tradiţionale pentru companie, precum America de Nord (SUA şi Canada), Asia (Vietnam) şi Moldova, vânzările s-au înscris pe un trend de creştere, respectiv între 8-20 la sută, şi se menţin astfel în top cinci teritorii strategice ale companiei.
În primele nouă luni ale anului 2024 portofoliul companiei a fost completat cu 19 produse noi. Acestea se adresează patologiilor infecţioase, cardiovasculare, musculo-scheletice, ale tractului digestiv şi sistemului nervos central.
Antibiotice a realizat în primele nouă luni investiţii totale de 78,5 milioane lei, valoare cu peste 50 la sută mai mare decât cea realizată în perioada similară a anului 2023.