FIFA a postat imagini ale trofeului pe reţelele de socializare şi a explicat că design-ul acestui premiu a apărut din colaborarea cu celebra casă de bijuterii Tiffany.
”Inovatoare, incluzivă şi cu adevărat globală, noua Cupă Mondială a Cluburilor FIFA, formată din 32 de echipe, merită un trofeu care să reprezinte toate acestea. Este atât prestigios, cât şi atemporal – un trofeu de aur care este un simbol al viitorului şi inspirat din trecut”, a declarat preşedintele FIFA Gianni Infantino.
”Trofeul Cupei Mondiale a Cluburilor FIFA este gravat cu laser pe ambele feţe, cu cuvinte şi imagini care înfăţişează istoria bogată a fotbalului. Inscripţiile includ o hartă a lumii şi numele celor 211 federaţii membre FIFA şi ale celor şase confederaţii, reprezentând diversitatea geografică şi culturală a sportului rege”, a precizat forul mondial într-un comunicat.
Prima ediţie a noii Cupe Mondiale a Cluburilor FIFA se va disputa în perioada 15 iunie-13 iulie 2025, cu participarea a 32 de echipe de pe cinci continente. În total, 63 de meciuri vor fi jucate în 12 locuri diferite. Finala se va disputa pe stadionul MetLife din New York.
Ultimul dintre cele 32 de bilete la acest turneu va fi pentru câştigătoarea finalei Copei Libertadores 2024 dintre echipele braziliene Atletico Mineiro şi Botafogo.
Tragerea la sorţi pentru acest turneu, care a stârnit controverse în lumea fotbalului din cauza congestionării unui calendar deja încărcat, va avea loc pe 5 decembrie la Miami (SUA).