Potrivit unui comunicat OFA UGIR transmis luni AGERPRES, mişcarea socială #WeAreHalf, lansată în 2023 şi susţinută de Asociaţia pentru Solidaritate şi Egalitate, Kaufland România şi echipa Tudor Communications, şi-a extins, în al doilea an de activitate, acoperirea la nivel naţional.
„Caravana egalităţii” a ajuns, în 2024, în cadrul a zeci de evenimente de business, şi în judeţele Prahova, Galaţi, Sibiu şi Braşov, şi s-au organizat ateliere de dezvoltare personală şi profesională pentru sute de femei. Comunitatea #WeAreHalf reuneşte azi peste 3000 de femei care promovează egalitatea de gen, combaterea discriminării şi violenţei de gen şi care susţin implicarea lor mai mare în mediul economic, antreprenorial, administrativ şi politic.
„A venit momentul firesc în care să îi premiem pe cei care deschid drumuri mai bune pentru femei, indiferent că sunt bărbaţi, femei sau companii, organizaţii, instituţii. Doar împreună putem scoate ţara de pe penultimul loc la egalitate de gen din Europa, ajuta cele aproape 48% dintre femei să (re)devină active în câmpul muncii şi creşte efectiv PIB-ul ţării prin aceste iniţiative. Sunt nevoită adesea încă să explic că nu este o campanie împotriva bărbaţilor, ci o mişcare socială pentru egalitate de şanse, începând de la educaţia preşcolară şi până la modul de integrare în câmpul muncii, de la activarea în domenii tehnice până la prezenţa mai mare a femeilor în consilii de administraţie”, a declarat Mihaela Raluca Tudor, fondatoarea Asociaţiei Solidaritate şi Egalitate şi CEO al Tudor Communications, în comunicat.
Campania #WeAreHalf
Potrivit documentului, campania #WeAreHalf, premiată anul trecut cu Silver Award for Excellence la PR Awards şi nominalizată la multe alte premii, a reuşit să stabilească în 2024 noi recorduri de audienţă cu peste 30 de expoziţii, milioane de persoane care au vizitat #HALLofFEMMES ce prezintă portrete şi poveşti de viaţă ale unor femei remarcabile din diferite domenii, zeci de mii de participanţi la evenimentele organizate prin „Caravana egalităţii” şi peste 170 de apariţii media, în cadrul campaniei de informare publică.
„Patronatul Organizaţia Femeilor Antreprenor din UGIR – OFA UGIR susţine de aproape cinci ani antreprenoriatul feminin, dar şi implicarea mai mare a femeilor în toate domeniile de activitate şi promovarea acestora în funcţii de conducere. Este deja demonstrată, prin cifre, valoarea adăugată pe care femeile o aduc nu doar în economie, ci şi în societate, şi mă bucur că multe dintre membrele patronatului nostru au devenit ambasadoare în cadrul acestei mişcări sociale, contribuind astfel la împuternicirea femeilor din România”, a precizat Mirabela Miron, preşedinta OFA UGIR.
Potrivit documentului citat, mesajul Asociaţiei pentru Solidaritate şi Egalitate a ajuns la sute de mii de femei din România. Este un demers stringent necesar, în condiţiile în care inegalitatea de gen rămâne o problemă critică în ţara noastră, potrivit studiilor: decalajul salarial dintre femei şi bărbaţi este în continuare foarte mare (21,6%), femeile reprezintă puţin peste o treime (36,5%) din numărul acţionarilor şi asociaţilor din companii, iar în urma ultimelor alegeri locale doar 6,5% dintre primari sunt femei.
Campania #WeAreHalf a generat, încă de la lansarea sa din martie 2023, un impact important în societatea românească. Obiectivul principal al campaniei lansate de Asociaţia Solidaritate şi Egalitate, în parteneriat cu Tudor Communications, este de a promova la nivel naţional egalitatea de gen, combaterea discriminării şi violenţei împotriva femeilor şi susţinerea implicării acestora în mediul economic, antreprenorial şi politic. În noiembrie, Asociaţia Solidaritate şi Egalitate a lansat iniţiativa „Nominalizează o Femeie Extraordinară”, prin care femeile sunt încurajate să vorbească public despre realizările lor şi să devină parte dintr-o expoziţie uriaşă intitulată #WeAreHalf.