Timiş: Continental România testează sistemul de avertizare a coliziunii frontale pe un tramvai din Timişoara

Continental Romania testează un sistem de avertizare a coliziunii frontale pe un tramvai din Timişoara, pentru identificarea unor soluţii care să permită acţionarea frânelor de urgenţă printr-un sistem radar în combinaţie cu hărţi digitale.

„Testele au loc în depoul Societăţii de Transport Public Timişoara (STPT) şi prezintă o tehnologie adaptată mobilităţii urbane. Sistemul de avertizare a coliziunii frontale se bazează pe folosirea tehnologiei radar în combinaţie cu hărţi digitale. Acesta permite şi acţionarea frânelor de urgenţă. (…) Colaborarea noastră cu Societatea de Transport Public din Timişoara oferă o oportunitate excelentă de a îmbunătăţi soluţiile noastre pentru domeniul feroviar, prin activităţile de cercetare şi dezvoltare desfăşurate local. Sistemul de avertizare a coliziunii frontale, personalizat de noi pentru nevoile specifice ale transportului public reprezintă o evoluţie importantă pentru îmbunătăţirea siguranţei în mobilitatea urbană”, arată, luni, Sorin Iarca, Head of Continental Engineering Services România, într-un comunicat.

Directorul Societăţii de Transport Public Timişoara, Constantin Cocheci, subliniază, în context, că tramvaiele operează în mare parte în trafic intens şi foarte complex în interiorul oraşului, un mediu în care numărul participanţilor la trafic, neprotejaţi, este în creştere. A crescut gradul de utilizare a bicicletelor şi a trotinetelor electrice, dar în acelaşi timp, atenţia în trafic a scăzut, în special determinată de utilizarea telefoanele mobile.

Sistemul de avertizare a coliziunii frontale foloseşte informaţii obţinute prin detecţia radar, o poziţionare precisă folosind antena GPS şi o hartă digitală. Acesta identifică obstacolele pe traseul estimat al tramvaiului şi transmite vatmanului un semnal de avertizare vizual şi sonor pentru obiectul detectat, într-o primă etapă şi apoi, pentru frânarea de urgenţă. Soluţia poate fi implementată în variantă doar cu notificare, oferindu-i vatmanului posibilitatea de a activa frâna manual sau în varianta în care poate acţiona automat frâna de urgenţă, astfel încât tramvaiul să se oprească imediat, fără intervenţie umană.

„Posibilitatea de a testa noi tehnologii inovatoare, cum ar fi sistemele de avertizare la coliziunea frontală pe un tramvai, reprezintă un pas semnificativ către crearea unui sistem de transport public modern, în acord cu cerinţele actuale. Parteneriatul nostru cu Continental ne oferă ocazia de a experimenta soluţii tehnice aliniate cu viziunea noastră pentru o mobilitate urbană mai inteligentă, mai sigură şi mai confortabilă”, punctează Constantin Cocheci. AGERPRES/(AS – autor: Otilia Halunga, editor: Irina Poenaru, editor online: Andreea Lãzãroiu)

 

Sursa foto: www.continental.com

PNRR susține turismul: „România Atractivă”, un proiect de 8,6 milioane de euro pentru promovarea țării

Investitorii îşi vor îndrepta tot mai mult atenţia spre Europa, Asia şi pieţele emergente, în 2025 (raport)