Prima locomotivă electrică nou construită cumpărată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) cu finanțare prin PNRR a ajuns marți la Curtici și se va îndrepta spre Centrul de Testări Feroviare de la Făurei, scrie Mediafax.
Potrivit ARF, la Făurei, noua locomotivă va fi supusă unor teste și probe, necesare proceselor de certificare și autorizare, anterioare exploatării pe rețeaua feroviară din România.
Aceasta este prima din lotul de 16 locomotice cumpărate de ARF, în baza contractului semnat cu Asocierea Alstom Transport SA – Alstom Transportation Germany GmbH SpA, în luna ianuarie 2024. Este vorba despre tipul de locomotivă „TRAXX 3 MS”.
Locomotivele capabile să atingă o viteză maximă situată în intervalul 160 Km/h – 200 Km/h și să tracteze până la 16 vagoane de călători vor fi utilizate pe următoarele rute: Dej-Brașov-București-Constanța, Timișoara-Arad-Brașov-București-Constanța, Timișoara-Cluj-Napoca-Iași, Iași/Suceava-București-Constanța.
Valoarea contractului se ridică la 767.510.640 lei, fără TVA, compusă din valoarea de livrare a celor 16 locomotive electrice și contravaloarea mentenanței pentru o perioadă de 20 de ani. Durata de finalizare a proiectului este de 35 de luni.
Conform ARF, locomotivele electrice din gama TRAXX au un design flexibil bazat pe o abordare de platformă robustă, modulară și sunt echipate cu o tehnologie complexă de control (calculator de diagnosticare/vizualizare, GPS și comunicare prin intermediul standardului de comunicații mobile etc), inclusiv cu sistemul Alstom de ultimă generație ERTMS la bord.