Acţiunile Alphabet, compania mamă a Google, au scăzut cu peste 7% miercuri, după ce gigantul din domeniul căutărilor a raportat venituri sub aşteptările Wall Street pentru al patrulea trimestru şi a anunţat planuri de investiţii majore în dezvoltarea infrastructurii de inteligenţă artificială, transmite CNBC.
Acesta este cea mai slabă evoluţie zilnică a acţiunilor Alphabet din octombrie 2023.
Compania a depăşit estimările privind câştigurile cu 2 cenţi pe acţiune, însă veniturile totale au fost de 96,47 miliarde de dolari, sub aşteptările de 96,56 miliarde prognozate de LSEG.
Creşterea anuală a veniturilor a fost de 12%, însă segmentele de publicitate pe YouTube, căutare şi servicii au înregistrat o încetinire faţă de anul precedent.
Alphabet a anunţat, de asemenea, că va aloca 75 de miliarde de dolari pentru cheltuieli de capital, depăşind semnificativ estimările analiştilor de pe Wall Street, care prognozaseră 58,84 miliarde de dolari, conform FactSet.
Investiţiile sunt menite să sprijine dezvoltarea infrastructurii AI, într-o competiţie strânsă cu ceilalţi giganţi tehnologici pentru extinderea centrelor de date şi a noilor tehnologii.
Directorul financiar al Alphabet, Anat Ashkenazi, a explicat că aceste cheltuieli sunt necesare pentru a susţine creşterea segmentelor Google Services, Google Cloud şi Google DeepMind. Ea a precizat că investiţiile vor fi direcţionate în principal către infrastructură tehnică, în special pentru servere, centre de date şi reţele.
Compania estimează că cheltuielile de capital din acest an vor varia între 16 şi 18 miliarde de dolari, peste estimarea de 14,3 miliarde avansată de FactSet.
Analiştii de la JPMorgan au indicat că aceste costuri ridicate, alături de veniturile mai slabe din segmentul cloud, au fost principalii factori care au dus la scăderea acţiunilor Alphabet după raportarea rezultatelor financiare.
Mark Shmulik, analist la Bernstein, a comparat performanţa companiei cu o competiţie de golf, subliniind că Alphabet excelează în segmentul publicităţii digitale, dar are nevoie de o strategie mai clară pentru tranziţia către AI.
„Dacă creşterea reclamelor digitale este ca un concurs de distanţă, Google ar fi în avantaj cu Search şi YouTube. Dar pe terenul de joc al inteligenţei artificiale, o mică eroare în segmentul cloud şi o prognoză de cheltuieli de capital de 75 de miliarde de dolari pentru 2025 lasă Google într-o poziţie dificilă”, a comentat Shmulik.
Scăderea acţiunilor reflectă incertitudinile investitorilor privind eficienţa acestor investiţii şi impactul lor asupra profitabilităţii Alphabet pe termen lung.