Acţiunile Richemont, proprietarul brandului de lux Cartier, au crescut joi cu 16%, după ce grupul a raportat o creştere de 10% a vânzărilor în al treilea trimestru fiscal, în pofida unei cereri mai scăzute din partea Chinei.
Vânzările au ajuns la 6,2 miliarde de euro (6,38 miliarde de dolari) la cursuri de schimb constante, în cele trei luni încheiate în decembrie, marcând cel mai mare nivel trimestrial înregistrat vreodată de brandul elveţian de lux. Rezultatul a depăşit semnificativ creşterea de 1% anticipată de analişti, conform unui consens citat de RBC, potrivit Reuters.
Acţiunile Richemont au crescut cu 15,8%.
Semnal pozitiv pentru sectorul de lux european
Ştirea a impulsionat şi alte acţiuni din sectorul de lux, precum Christian Dior, LVMH şi Hermès, rezultatele Richemont fiind interpretate ca un semnal pozitiv pentru sănătatea pieţei de lux din Europa în perioada sărbătorilor.
Richemont a raportat o creştere de două cifre a vânzărilor în toate regiunile, cu excepţia regiunii Asia-Pacific, unde vânzările au scăzut cu 7%. Cea mai mare scădere, de 18%, a fost înregistrată în regiunile combinate ale Chinei continentale, Hong Kong şi Macao.
China, un motor principal al cererii pentru produse de lux în trecut, a devenit un factor de încetinire pentru acest sector, confruntându-se cu o încetinire economică post-pandemică.
Schimbări la conducere şi volatilitate pe piaţă
Preţul acţiunilor companiei elveţiene a fost volatil în ultimul an, în contextul unei restructurări a conducerii de top şi al fluctuaţiilor mai ample din piaţa de lux.
Totuşi, numirea lui Nicolas Bos, fost lider al brandului Van Cleef & Arpels din cadrul grupului, în funcţia de CEO, în luna mai, a fost primită pozitiv, ducând la o creştere semnificativă a acţiunilor.
Acţiunile Richemont au crescut cu 28,75% de la începutul anului.