Acţiunile Puma s-au prăbuşit vineri cu până la 18%, după revizuirea în scădere a estimărilor de vânzări şi profit, pe fondul tarifelor americane

#image_title

Acţiunile Puma au scăzut cu până la 18% vineri, după ce producătorul german de echipamente sportive a anunţat vânzări sub aşteptări în al doilea trimestru şi a revizuit negativ perspectivele pentru întregul an, invocând impactul sever al tarifelor comerciale impuse de SUA, transmite CNBC.

Într-o actualizare preliminară publicată joi seară, compania a anunţat că estimează pentru 2025 o scădere a vânzărilor anuale cu un procent format din două cifre (low double-digit), în contrast cu prognoza anterioară care prevedea o creştere modestă, de 1–5%. Totodată, Puma anticipează acum o pierdere operaţională pentru întregul an, o inversare bruscă faţă de profitul estimat anterior între 445 şi 525 milioane euro.

”Într-un context geopolitic şi macroeconomic extrem de volatil, Puma estimează că provocările sectoriale şi interne vor continua să afecteze performanţa şi în 2025”, a transmis compania într-un comunicat. Printre cauzele menţionate: diminuarea vizibilităţii brandului, schimbări în structura canalelor de vânzare, tarifele SUA şi nivelul ridicat al stocurilor.

Tarife impuse importurilor din China, stocuri umflate şi pierderi operaţionale

Pentru a limita daunele, Puma a redus importurile din China către SUA şi a anunţat scumpiri începând cu trimestrul al patrulea, din octombrie. Cu toate acestea, impactul tarifelor asupra marjei brute din 2025 este estimat la aproximativ 80 milioane euro. De asemenea, compania a grăbit livrările către SUA înainte de termenul limită pentru taxe, ceea ce a dus la creşterea nivelului stocurilor.

CEO-ul Arthur Hoeld, numit în funcţie la 1 iulie, a recunoscut şi problemele interne: ”Trebuie să ne uităm cu sinceritate în oglindă. Rezultatele pieţei reflectă clar faptul că nu ne-am ridicat la propriile aşteptări.”

Rezultate slabe în America de Nord şi pierderi trimestriale

Vânzările preliminare ale Puma în al doilea trimestru au scăzut cu 2% faţă de anul precedent, ajungând la 1,94 miliarde euro, sub estimarea de 2,06 miliarde euro prognozată de analişti. În America de Nord, vânzările au scăzut cu 9%, iar declinuri au fost raportate şi în Europa şi Asia-Pacific.

Profitul operaţional ajustat pentru trimestrul doi a înregistrat o pierdere de 13,2 milioane euro, iar compania a suportat costuri unice în valoare de 84,6 milioane euro, legate de un program de eficientizare a cheltuielilor.

Puma a pierdut aproape 50% din valoarea de piaţă de la începutul anului, în condiţiile în care presiunile comerciale şi scăderea cererii în piaţa extrem de competitivă a echipamentelor sportive continuă să apese asupra performanţei companiei.

 

România a debutat cu o victorie la EuroBasket U18, de la Piteşti şi Mioveni

Hamas ‘vrea să moară’: declarația dură a lui Donald Trump, după eşecul negocierilor pentru Gaza