Companiile aeriene europene au avertizat că vor avea de suferit de pe urma întârzierilor apărute la livrarea avioanelor comandate şi a turbulenţelor economice provocate de tarifele preşedintelui SUA, Donald Trump. Pe de altă parte, sectorul transportului aerian a profitat de pe urma preţurilor mai mici la carburant, potrivit Agerpres.
În ceea ce priveşte Wizz Air, compania ungară a fost afectată de problemele apărute la motoarele furnizate de constructorul american Pratt and Whitney, care i-au limitat capacităţile. Aproximativ o cincime din avioanele din flota Wizz Air au trebuit să fie reţinute la sol din cauza problemelor la motoare.
În aceste condiţii, Wizz Air a raportat un profit operaţional de 167,5 milioane de euro pentru exerciţiul financiar care s-a încheiat la 31 martie 2025, în scădere cu 61,7% comparativ cu exerciţiul anterior şi sub estimările analiştilor care mizau pe un rezultat de 246 milioane de euro. Cu toate acestea, veniturile companiei au crescut cu 3,8%, în condiţiile în care Wizz Air a transportat un număr record de 63,4 milioane de pasageri.
CEO-ul Jozsef Varadi a subliniat rezilienţa companiei. „Avem avantajul experienţei dobândite timp de mai mult de un an în care am operat în aceste condiţii unice, condiţii cu care companiile aeriene nu s-au mai confruntat până acum, în care cererea depăşeşte oferta”, a spus Varadi.
Wizz Air a precizat joi că nu va oferi orientări cu privire la rezultatele din 2026 din cauza vizibilităţii limitate la acest moment. Însă, la începutul anului, Varadi estima că Wizz Air va continua să se confrunte cu provocări legate de repararea motoarelor pentru încă doi-trei ani.
Wizz Air operează o flotă de 232 de aeronave Airbus A320 şi A321. Wizz Air este listată la Bursa de Valori din Londra cu abrevierea „WIZZ”.