Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) anunţă că a demarat luni, 3 martie, Campania de primire a Cererilor de plată pentru anul 2025.
”Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) a demarat astăzi, 3 martie 2025, Campania de primire a Cererilor de plată în anul 2025. Fermierii vor putea depune Cererea de plată în perioada 03 martie – 30 mai şi fără obligaţia de a se prezenta la Centrele APIA, doar prin accesarea aplicaţiei geospaţiale AGI Online, conform Instrucţiunilor de utilizare disponibile în interfaţa aplicaţiei, pe site-ul APIA”, aunţă agenţia.
În situaţia în care se accesează şi scheme din sectorul zootehnic, fermierii se vor prezenta la Centrele APIA conform programării pe care au stabilit-o în prealabil cu funcţionarii APIA, în vederea completării declaraţiei sector zootehnic în aplicaţia dedicată sectorului zootehnic, înainte de accesarea AGI Online.
Astfel, funcţionarii APIA vor contacta fermierii în vederea programării pentru depunerea Cererilor de plată.
La completarea Cererii, fermierii care sunt beneficiari APIA îşi vor actualiza informaţiile din Cererea de plată pentru Campania 2025.
Se va completa o singură Cerere de Plată, chiar dacă solicitantul utilizează suprafeţe de teren şi/sau deţine explotaţii cu cod ANSVSA în diferite localităţi/judeţe.
Fermierii trebuie să verifice împreună cu primăria pe raza căreia utilizează terenul, situaţia înscrierii în Registrul agricol a datelor despre terenul agricol şi să permită acesteia să transmită la APIA adeverinţele privind utilizarea terenului conform înscrierii în Registrul Agricol.
Documentele care fac dovada că terenul agricol se află la dispoziţia fermierului trebuie să fie încheiate înaintea depunerii Cererii de plată şi să fie valabile la data depunerii acesteia.
Adeverinţele emise pentru schemele de sprijin cuplat din sectorul zootehnic de către asociaţia/agenţia acreditată pentru înfiinţarea şi menţinerea registrului genealogic al rasei/oficiul pentru zootehnie judeţean, pot fi transmise electronic prin platforma pusă la dispoziţie de către APIA, cu informarea fermierului conform procedurii deja utilizate şi în anii anteriori de campanie.
De asemenea, fermierii care deţin animale în exploataţie au obligaţia să se asigure că datele acestora sunt actualizate/corectate în Baza Naţională de Date (BND) (la medicul veterinar concesionar/asociaţie/propriile evidenţe, dacă este utilizator SNIIA).
”Responsabilitatea privind legalitatea şi valabilitatea documentelor aparţine fermierului şi/sau autorităţii care a emis/atestat aceste documente, după caz. Fermierii pot semna Cererile folosind şi semnătura electronică. În această situaţie este necesar să anunţe (prin mesaj, telefonic sau prin e-mail) funcţionarul desemnat să gestioneze cererea despre faptul că doreşte să se semneze electronic Cererea de plată. Semnătura electronică aplicată pe cererea de plată trebuie descărcată din aplicaţia AGI Online la data depunerii Cererii. Angajamentele şi declaraţiile, părţi ale cererii de plată, se vor semna, de asemenea, electronic la aceeaşi dată”, precizează APIA.
Materialele de informare (afiş, pliante, broşură) aferente Campaniei 2025, legislaţia aferentă, informaţiile detaliate pentru accesarea fiecărei măsuri de sprijin/intervenţii şi listele cu UAT-uri eligibile pentru Măsura 10, DR-01, DR-02, DR-03, DR-09, DR-10, DR-11, pot fi consultate la Centrele APIA şi pe site-ul instituţiei.
”Foarte important este ca, înainte de semnarea Cererii de plată 2025, solicitanţii să verifice încă o dată infomaţiile înscrise în aceasta şi documentaţia care o însoţeşte!”, mai arată agenţia.