Întârzierile sporesc incertitudinile privind capacitatea Airbus de a majora producţia peste nivelul actual de aproximativ şase aeronave pe lună, cel puţin în 2025, deşi speră să ating ţinta anunţată oficial, 12 avioane pe lună în 2028, susţin sursele.
Un purtător de cuvânt al Airbus nu a dorit să facă comentarii dar s-a referit la declaraţia din octombrie, când au fost prezentate rezultate trimestriale, iar Airbus a susţinut obiectivul din 2028, dar a a spus „că gestionează în mod dificultăţile specifice din lanţurile de aprovizionare” care ar putea afecta producţia din 2025.
Reprezentanţii Spirit AeroSystems au refuzat să comenteze.
Sursele susţin că este puţin probabilă o majorare a producţiei modelului A350 pentru zboruri pe distanţe lungi în 2025 şi posibil în primele luni din 2026.
Spirit livrează în principal firmei Boeing, care încearcă să-şi răscumpere fosta subsidiară, în timp ce Airbus preia controlul uzinei din Kinston şi facilităţii din Belfast care produc componente pentru modelul său A220.
În ianuarie, Airbus a livrat două avioane A350.
Rezultatele financiare anuale ale grupului aeronautic european vor fi publicate în 20 februarie 2025.
Conform datelor publicate recent, Airbus a livrat 766 de aeronave comerciale în 2024 către 86 de clienţi din întreaga lume şi îşi menţine pentru al şaselea an poziţia de lider în industria de fabricare a avioanelor, în condiţiile în care rivalul Boeing se redresează lent dintr-o criză internă prelungită.
Obiectivul de livrări anuale de „aproximativ 770 de avioane” nu a fost îndeplinit, după ce luni de zile compania s-a confruntat cu dificultăţi legate de majorarea producţiei. Livrările Airbus sunt afectate de lipsa de angajaţi şi de deficitul de motoare şi alte componente, în condiţiile în care lanţul de aprovizionare din industria aerospaţială nu reuşeşte să se redreseze după pandemie.
Livrările din 2024 reprezintă o încetinire a redresării grupului aeronautic european după pandemie, creşterea anuală s-a redus cu mai mult de jumătate, la 4%, de la 11% în 2023.