Responsabilitatea airbag-urilor Takata a fost confirmată în decesul unei femei de 37 de ani, într-un accident care a avut loc în data de 11 iunie la Reims (Franţa). Explozia airbag-ului în autovehiculul său model Citroen C3 din 2014 a provocat „răni grave” care au condus la deces, a anunţat marţi procurorul din Reims, Francois Schneider.
Marţi, ministrul francez al Transporturilor, Reims Francois Schneider a cerut imobilizarea tuturor automobilelor Citroen C3 şi DS3, pentru schimbarea airbag-ului. Până în prezent, o parte din conducătorii auto au fost invitaţi la service pentru schimbarea airbag-ului, însă asta nu însemna că nu mai puteau să îşi utilizeze vehiculele.
Marţi seara, Citroen a reacţionat prin vocea directorului general, Xavier Chardon, care a lansat un apel de tip „stop drive” în toată Europa. Aceasta înseamnă imobilizarea imediată a tuturor vehiculelor C3 şi DS3, indiferent de anul în care au fost produse, urmată de o reparare.
441.000 de automobile Citroen C3 şi DS3 produse până în 2019 sunt vizate de acest anunţ în Europa, dintre care 82.000 în Franţa, pe lângă cele care au fost deja imobilizate.
„Este important ca clienţii să ne contacteze”, a declarat Xavier Chardon. „Nu fugim de responsabilitate. Vehiculele au fost rechemate la service, vom merge cu un pas mai departe cu un „stop drive”, a mai spus Chardon, care a promis că va veghea personal ca „să nu mai existe niciun airbag Takata în automobilele Citroen”.
Începând din 2014, scandalul airbag-urilor defectuoase marca japoneză Takata a perturbat industria auto mondială. Airbag-urile frontale Takata conţin o capsă pirotehnică posibil asamblată cu material pirotehnic neconform, care, în cazul unui accident în care airbag-urile frontale s-ar activa, ar putea provoca spargerea capsei pirotehnice şi declanşarea anormală a acestuia. În ultimul deceniu, peste 100 de milioane de airbag-uri Takata au fost înlocuite din cauza temerilor că ar putea exploda.