Cel mai recent album de studio al superstarului Taylor Swift, „The Life of a Showgirl”, va fi lansat vineri, însoţit de o campanie promoţională care include vânzări la miezul nopţii în magazinele Target, o petrecere de lansare în cinematografele din întreaga lume şi experienţe pop-up în New York şi Los Angeles, potrivit Reuters.
Lansarea vine după albumul „The Tortured Poets Department”, al 11-lea album de studio al lui Swift, care a debutat pe locul 1 în topul Billboard 200 şi a vândut echivalentul a 8 milioane de unităţi în Statele Unite, potrivit Luminate, o firmă care urmăreşte vânzările de muzică.
„Ea ocupă o poziţie foarte rară în peisajul muzical fragmentat de astăzi: este un superstar activ, cu o bază de fani numeroasă şi loială”, a declarat Tatiana Cirisano, vicepreşedinte al departamentului de strategie muzicală al MIDiA Research.
Aceşti fani pasionaţi, care se autointitulează „Swifties”, o ajută pe artistă să se impună în peisajul muzical fragmentat şi să urce în topul clasamentelor, a spus Cirisano.
„Foarte puţini reuşesc să atragă un număr atât de mare de oameni care ascultă acelaşi lucru în acelaşi timp. Aşadar, m-ar surprinde foarte mult dacă noul album nu ar atinge nivelul obişnuit de succes”, a spus ea.
Swift a creat anticipare pentru noul album încă din 11 august, când a postat o numărătoare inversă pe site-ul ei, care i-a ţinut pe fani în aşteptare până la ora 12:12 a.m. ET în 12 august, când a dezvăluit numele celui de-al 12-lea album al ei, „The Life of a Showgirl”.
A doua zi, Swift a apărut în podcastul „New Heights”, găzduit de logodnicul ei, Travis Kelce, şi de fratele acestuia, Jason Kelce. Podcastul, clasat în top 10 în categoria sport şi cultură pop, i-a oferit lui Swift o platformă prietenoasă pentru a vorbi despre viitorul ei album, despre care a spus că a fost inspirat de bucuria pe care a simţit-o în timpul turneului său record, Eras, în cadrul căruia a susţinut concerte în întreaga lume. Episodul din 13 august a depăşit 23,4 milioane de vizualizări pe YouTube.
Swift s-a impus ca o forţă culturală şi economică. Eras Tour a fost cel mai profitabil din toate timpurile, depăşind 2 miliarde de dolari în vânzări de bilete până la încheierea sa în decembrie 2024, potrivit Pollstar, o publicaţie de specialitate care urmăreşte industria concertelor. Această cifră nu include creşterea închirierilor de hoteluri şi Airbnb, a consumurilor la restaurante şi a vânzărilor de produse promoţionale.
Specialiştii au afirmat că Swift rivalizează cu alte simboluri pop, precum Elvis sau Michael Jackson, în ceea ce priveşte impactul cultural – fie că este vorba de creşterea audienţei la meciurile NFL sau de campaniile de înregistrare a alegătorilor. Partenerii de afaceri au fost dornici să profite de fenomenul care a fost numit „Swiftonomics”.
AMC Theatres a anunţat planurile de distribuire a filmului „The Official Release Party of a Showgirl”, un film de 89 de minute care prezintă primul videoclip din albumul „The Fate of Ophelia”, imagini din culisele realizării videoclipului şi reflecţiile lui Swift asupra melodiilor din album. Filmul va fi difuzat în număr limitat, de vineri până duminică, în peste 50 de pieţe.
Retailerul Target intenţionează să deschidă unele magazine la miezul nopţii de vineri pentru a vinde o ediţie limitată a albumului pe vinil cu „strălucire aurie” şi trei CD-uri cu albumul exclusiv şi posterul artistic.
Serviciul de streaming muzical Spotify a deschis marţi un pop-up de trei zile în New York City, pentru a permite fanilor lui Swift să păşească în lumea albumului, cu versurile melodiilor ascunse printre exponate care includeau o cabină de probă şi alte elemente specifice unui turneu de concerte. Vineri, TikTok a deschis propria instalaţie „Life of a Showgirl” în Los Angeles.
Taylor Nation, echipa de promovare a artistei, a publicat un program de apariţii promoţionale pentru a promova noul album, inclusiv opriri la „The Graham Norton Show” vineri, „The Tonight Show Starring Jimmy Fallon” luni şi „Late Night with Seth Meyers” miercuri.