Marți dimineață, începând cu ora 11.00 CET (12.00, ora României), comisia pentru piața internă și protecția consumatorilor va purta o discuție cu Caroline Greer, director de politici publice și relații guvernamentale la TikTok, și Brie Pegum, director global de produse, autenticitate și transparență la TikTok.
Se așteaptă ca deputații europeni să adreseze întrebări legate de măsurile luate de companie, în conformitate cu regulamentul digital al UE, pentru a asigura un spațiu online sigur, transparent și demn de încredere, în special în perioadele electorale.
Legea privind serviciile digitale, care a intrat pe deplin în vigoare la 17 februarie 2024, stabilește obligații stricte pentru furnizorii de servicii digitale, cum ar fi rețelele de socializare sau piețele, pentru a combate conținutul ilegal, dezinformarea online și alte riscuri societale online. Comisia Europeană, care are competențe de investigare și sancționare în temeiul DSA, a început să analizeze strategiile de conformitate ale mai multor platforme online foarte mari.
În contextul alegerilor actuale din România, Comisia a întrebat despre procesul de gestionare a riscurilor al TikTok în ceea ce privește manipularea informațiilor, sistemele de recomandare și accesul terților la date. Comisia s-a interesat anterior cu privire la proiectarea și funcționarea sistemelor de recomandare ale TikTok, YouTube și Snapchat și, mai precis, cu privire la măsurile luate de TikTok pentru a reduce riscurile legate de alegeri, pluralismul media și discursul civil.