Raportul publicat joi relevă faptul că, la nivel global, 72% dintre angajatori acordă importanţă acestui aspect.
Totodată, 56% (faţă de 61% la nivel global) dintre companiile din România sunt de părere că surmontarea obiecţiilor legate de implementarea sustenabilităţii capitalului uman ca strategie de business este foarte importantă, însă şi în acest caz procentul celor care iau măsuri concrete este redus, de doar 24%.
De asemenea, 72% dintre angajatorii din România (75% global) consideră că este foarte important să acorde o atenţie sporită abilităţilor umane (curiozitate, inteligenţă emoţională etc.) în procesul de recrutare, pentru a limita efectele lipsei de experienţă constatată în rândul noilor angajaţi, însă doar 28% fac eforturi în acest scop.
Potrivit sursei citate, un alt aspect considerat foarte important de către angajatori (59% în România, 49% global), în acest context, este legat de adaptarea la tendinţa de dispariţie a posturilor de începători (preluate de soluţii de Inteligenţă Artificială) şi la oportunităţile de învăţare la locul de muncă.
Studiul de specialitate arată că 82% dintre angajatori (similar, la nivel global) cred că, pentru a creşte capacitatea de muncă a angajaţilor, este esenţial să li se ofere oportunităţi de dezvoltare personală, posibilitatea de a-şi folosi imaginaţia şi de a realiza analize complexe, eliminând, în acelaşi timp, activităţile fără valoare adăugată.
Totodată, 68% (65% global) dintre participanţi consideră foarte importantă regândirea sistemului de management al performanţei, astfel încât să ia în calcul date şi indicii care surprind mai bine valoarea angajaţilor şi contribuie la sporirea încrederii acestora în organizaţie.
În acelaşi timp, 67% (73% global) dintre companii sunt de părere că este esenţială reinventarea rolului de manager de nivel mediu, pentru a se concentra mai mult pe stimularea performanţelor umane, pe încurajarea schimbărilor benefice, pe conectarea echipelor şi pe îmbunătăţirea modului de lucru şi mai puţin pe gestionarea sarcinilor şi pe supravegherea angajaţilor.
„În condiţiile în care inteligenţa artificială transformă relaţiile de muncă tot mai rapid, reinventarea beneficiilor care diferenţiază organizaţia de alţi angajatori şi a practicilor legate de forţa de muncă, pentru a reflecta o colaborare sporită între oameni şi tehnologie, este foarte importantă pentru 66% dintre angajatorii români (69% la nivel global). În acest context, devine esenţială şi adaptarea la graniţele tot mai neclare dintre activitatea desfăşurată de oameni şi rezultatele obţinute prin intermediul tehnologiei (52% în România, 53% global)”, notează cercetarea.
Raportul Deloitte 2025 Global Human Capital Trends pentru România a fost efectuat în rândul a 370 de lideri de business şi de resurse umane din diferite industrii, printre care produse de consum, energie şi resurse şi servicii financiare.