Au fost verificați 111 operatori economici, abateri fiind identificate la 39 dintre aceștia. De asemenea, au fost controlate 187 de contracte/servicii, fiind constatate abateri la 56 dintre acestea.
În urma neregulilor constatate, inspectorii au dar 42 de amenzi în valoare de 518.000 de lei, 14 avertismente și în 7 cazuri au cerut remedierea site-ului, „încetare practică comercială incorectă”.
Printre cele mai importante deficiențe se numără:
– neemiterea facturilor conform contractelor încheiate
– lipsa în cadrul ofertei a perioadei de facturare și a modalității de acceptare a ofertei
– informarea necorespunzătoare a consumatorilor cu privire la prețul final, singura informare aflându-se pe site, în mediul online sau neprecizarea dacă prețul final conține sau nu taxe
– practici comerciale incorecte (ex: prezentarea prețului energiei electrice ca fiind un „preț avantajos”)
– nerespectarea prevederilor contractuale referitoare la emiterea de facturi pentru energía electrică consumată, justificând anumite blocaje în sistemul informatic
– lipsa înscrierii periodicității de citire a indexului contorului în vederea facturării pe baza consumului de energie electrică măsurat în contractele de prosumator
– lipsa emiterii facturilor lunare la prosumatori
– nerespectarea termenului de 30 zile de informare a consumatorului în ceea ce privește modificările ce pot surveni pe perioada derulării contractului
– lipsa informării cu privire la dreptul acestora de retragere din contract
– greșeli în emiterea unor facturi, care duc la afectarea intereselor economice ale consumatorilor
– deficiențe privind parametrii de calitate a energiei electrice furnizate
– comportament incorect față de consumator prin facturarea unor servicii de furnizare energie electrică neprestate.