Startupul american de inteligenţă artificială Anthropic, evaluat la 183 de miliarde de dolari, accelerează extinderea internaţională şi va tripla numărul angajaţilor din afara SUA în 2025, în timp ce echipa de AI aplicată va fi mărită de cinci ori, transmite CNBC.
Compania, cunoscută pentru modelele Claude, a crescut în doar doi ani de la mai puţin de 1.000 de clienţi corporate la peste 300.000, cererea venind tot mai mult din afara Statelor Unite.
Aproape 80% din utilizarea globală a Claude provine acum din pieţe internaţionale, cu rate de adopţie per capita mai ridicate în Coreea de Sud, Australia şi Singapore decât în SUA.
”Este uimitor că, până recent, nu aveam o prezenţă umană semnificativă în Europa sau Asia şi totuşi avem deja afaceri foarte mari acolo”, a declarat pentru CNBC Paul Smith, Chief Commercial Officer la Anthropic.
Printre sectoarele cu adopţie rapidă se numără ştiinţele vieţii şi administrarea fondurilor suverane, inclusiv parteneriate cu giganţi precum Novo Nordisk, unde Claude a redus faze de analiză de la trei luni la câteva zile.
Ca parte a expansiunii, Anthropic îşi deschide primul birou din Asia, la Tokyo, şi îşi dezvoltă operaţiunile europene, inclusiv peste 100 de noi posturi la Dublin şi Londra, precum şi un centru de cercetare la Zurich.
Compania recrutează lideri de ţară în India, Australia şi Noua Zeelandă, Coreea şi Singapore, iar extinderea va continua în Germania, Austria, Elveţia şi restul Europei.
Expansiunea internaţională este coordonată de Chris Ciauri, fost executiv la Google Cloud şi Salesforce, care a preluat rolul de director general pentru operaţiunile globale. Potrivit acestuia, guvernele din G20, dar şi mari corporaţii din Europa şi Asia, negociază deja proiecte strategice cu Anthropic pentru utilizarea AI la scară naţională şi în industrii specifice.