Aproape 300.000 de euro au fost recuperaţi de Centrul European al Consumatorilor în primele nouă luni ale anului / Peste 4900 de solicitări au venit de la consumatori români / O treime din reclamaţii au vizat domeniul transporturi

Știri de azi | Aproape 300.000 de euro au fost recuperaţi de Centrul European al Consumatorilor în primele nouă luni ale anului / Peste 4900 de solicitări au venit de la consumatori români / O treime din reclamaţii au vizat domeniul transporturi - Știri de azi |
#image_title

Aproape 300.000 euro au fost recuperaţi de Centrul European al Consumatorilor în primele nouă luni ale anului, au anunţat, vineri, reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Ei au menţionat că în perioada ianuarie – septembrie, 4900 de solicitări au venit de la consumatori români şi peste 200 de la consumatori din alte state membre UE. De asemenea, aproape o treime din reclamaţii a venit din domeniul transporturi.

”Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania) – direcţie în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) – a recuperat pentru consumatori 290.000 euro, în primele trei trimestre al anului 2025. În această perioadă, ECC Romania a instrumentat circa 4.900 de solicitări sosite de la consumatori români şi peste 200 de solicitări de la consumatori din alte state membre UE, inclusiv din Norvegia, Islanda şi Marea Britanie, transmise prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor din statele de reşedinţă ale consumatorilor”, au transmis, vineri, reprezentanţii ANPC.

Ei au menţionat că structura reclamaţiilor primite a cuprins 5 domenii principale: 28.2% transporturi (transport aerian, rutier, feroviar, naval şi închirieri auto); 19,1% îmbrăcăminte şi încălţăminte; 14.8% diverse produse şi servicii (servicii financiare, obiecte de uz personal – ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire, alte servicii); 13.5% mobilier, echipament pentru gospodărie şi întreţinere de rutină a gospodăriei (electrocasnice, mobilă); 10.2% hoteluri şi restaurante.
Reprezentanţii ANPC au menţionat că faţă de primele şase luni ale anului, ponderea solicitărilor s-a schimbat, în importantă măsură, înregistrându-se, prima dată după încheierea perioadei pandemice, o scădere semnificativă a numărului de reclamaţii legate de serviciile de transport aerian (anulări sau întârzieri ale zborurilor), care se menţin, totuşi lider al clasamentului domeniilor care generează plângeri ale consumatorilor. 

”A crescut, însă, puternic numărul solicitărilor legate de achiziţia de diverse produse şi servicii, în mod deosebit cele pentru îmbrăcăminte, încălţăminte, precum şi cele pentru hoteluri şi restaurante, dat fiind că al treilea trimestru al anului este unul dedicat vacanţelor. 
În acelaşi timp, s-a înregistrat o scădere a ponderii reclamaţiilor din domeniul servicii financiare, obiecte de uz personal, produse de îngrijire”, a precizat sursa citată. 
ECC Romania face parte din Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia. Centrele oferă informaţii, consiliere şi facilitează soluţionarea pe cale amiabilă a litigiilor transfrontaliere.

Știri de azi | EXPLOZIE ÎN CAPITALĂ – Nicuşor Dan, despre situaţia locuinţelor afectate: Este un cadru juridic care trebuie inventat, pentru că nu există la momentul ăsta - Știri de azi |

EXPLOZIE ÎN CAPITALĂ – Nicuşor Dan, despre situaţia locuinţelor afectate: Este un cadru juridic care trebuie inventat, pentru că nu există la momentul ăsta

Știri de azi | A fost lansată licitaţia pentru proiectarea şi execuţia proiectului Fast Danube 2, de 170 milioane euro, pentru utilizarea sporită a transportului pe Dunăre - Știri de azi |

A fost lansată licitaţia pentru proiectarea şi execuţia proiectului Fast Danube 2, de 170 milioane euro, pentru utilizarea sporită a transportului pe Dunăre