ASF şi InfoCons au semnat un parteneriat pentru educaţia financiară privind produsele şi serviciile financiare nebancare

Potrivit unui comunicat remis vineri AGERPRES, cele două instituţii marchează, prin încheierea acestei colaborări, Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorului, sărbătorită în fiecare an la 15 martie.

Rolul încheierii acestui parteneriat este acela de a creşte nivelul de educaţie financiară din România, de conştientizare şi de informare a populaţiei despre drepturile, obligaţiile şi riscurile asociate produselor şi serviciilor financiare nebancare, dar şi de îmbunătăţire a gradului de incluziune financiară, precizează sursa citată.

„Semnarea acestui protocol reprezintă un pas important în direcţia educaţiei financiare a consumatorilor, oferindu-le instrumentele necesare pentru a înţelege mai bine mecanismele pieţei financiare nebancare şi caracteristicile produselor specifice pieţei de capital, pensiilor private şi asigurărilor. Prin această colaborare, ne propunem să contribuim la creşterea gradului de educaţie financiară în rândul populaţiei, astfel încât aceasta să fie în măsură să ia decizii financiare informate şi sigure”, a declarat Gabriel-Ioan Avramescu, prim-vicepreşedintele ASF, citat în comunicat.

Conform prevederilor protocolului, specialiştii din ASF şi InfoCons se vor implica în desfăşurarea de acţiuni de identificare a celor mai bune practici şi soluţii pentru protecţia consumatorilor de servicii financiare nebancare.

„Este foarte important ca fiecare consumator să fie protejat, să fie corect informat şi să ştie să aleagă produsele şi serviciile financiare care i se potrivesc, având în vedere atât beneficiile, cât şi costurile şi riscurile asociate acestora. Prin parteneriatul cu ASF, ne dorim să contribuim la creşterea transparenţei şi la protejarea consumatorilor, promovând un mediu financiar mai sigur şi mai echitabil pentru toţi”, a declarat Sorin Mierlea, preşedintele InfoCons.

Principalele acţiuni comune ale celor două instituţii vor viza: promovarea şi derularea de programe, proiecte şi campanii comune cu scopuri educative, în vederea creşterii nivelului de educaţie financiară în rândul consumatorilor; organizarea de evenimente educaţionale în parteneriat (seminarii, simpozioane, conferinţe, mese rotunde etc.), precum şi elaborarea de materiale cu caracter informativ necesare susţinerii activităţilor comune de educaţie financiară.

De asemenea, acţiunile comune derulate de cele două instituţii vor viza promovarea soluţionării alternative a litigiilor între consumatori şi furnizorii de produse şi servicii financiare nebancare, prin intermediul SAL-Fin.

SAL-Fin, structură creată în cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară, la care consumatorii pot apela gratuit, este singura entitate de soluţionare alternativă a litigiilor (SAL) din România care îndeplineşte condiţiile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 38/2015 şi Directiva 2013/11/UE privind SAL.

Un alt instrument care vine în sprijinul consumatorilor este Aplicaţia Europeană InfoCons, în cadrul căreia poate fi accesat gratuit un dicţionar de terminologie în domeniul financiar nebancar.

Autoritatea de Supraveghere Financiară este autoritatea naţională, înfiinţată în anul 2013 prin OUG 93/2012 aprobată prin Legea 113/2013, pentru reglementarea şi supravegherea pieţelor asigurărilor, a pensiilor private, precum şi a pieţei de capital, care însumează peste 10 milioane de participanţi.

InfoCons – Organizaţie Europeană pentru Protecţia Consumatorilor a fost înfiinţată în anul 2003 pentru a veni în întâmpinarea nevoilor consumatorilor. InfoCons este unica organizaţie cu drepturi depline în Consumers International şi membră fondatoare a Federaţiei Asociaţiilor de Consumatori.

Sursa: www.stiripesurse.ro

ANCOM: Noi reguli pentru resursele de numerotaţie şi transferul numerelor în cazurile de reorganizare a operatorilor

ANAF avertizează cu privire la apariţia unor emailuri false transmise în numele instituţiei