Plecarea a avut loc de la ecluza Hilpoltstein, la start fiind întâmpinat de reprezentaţi ai Consulatului General al României la Munchen, după cum a notat sportivul român pe pagina sa de socializare.
“Va fi un înot deosebit de dificil pentru că acolo apa, în primul rând, nu curge, este un curs de apă regularizat. Sunt foarte multe ecluze, peste 50, apa este rece iar traficul pe acolo este infernal. Canalul este foarte îngust, aşa că va trebui să ne strecurăm printre navele care vor tranzita pe acolo. Dar eu sper să mă ţină puterile şi să duc acest proiect fabulos la final şi, până la urmă, dacă voi reuşi, voi împinge chiar înotul mondial în ape deschise spre noi şi noi limite”, a declarat Iancu pentru Agerpres.
Traseul total măsoară 530 de kilometri şi bibliotecarul din Petroşani a calculat că va finaliza cursa în 40 de zile, în care va înota între 8 şi 10 ore zilnic, cu o medie a distanţelor cuprinsă între 10 şi 20 de kilometri.
“Dacă Dumnezeu îngăduie şi dacă mă mai ţin puterile, îmi propun să înot cei aproximativ 530 de kilometri ai canalului care leagă Rinul de Dunăre, traversând râul Main. Voi înota iniţial în aval spre Mainz (spre Rin), apoi voi reveni terestru la aceeaşi ecluză (Hilpoltstein – n.red.) şi voi continua în aval spre Dunăre. (…) Astfel, aş putea deveni primul om din lume care traversează înot un continent, pe o rută fluvială, de la o mare la alta”, a explicat înotătorul român.
El a menţionat că noua sa provocare se derulează sub genericul “Înot pentru o Europă Unită”.
Bibliotecarul din Petroşani a înotat în anul 2017 tot fluviul Dunărea, pe o distanţă de 2.860 kilometri, în 89 de zile, celebrând 10 ani de la aderarea României la Uniunea Europeană. Apoi, în anul 2023 a străbătut înot fluviul Rin, 1.032 kilometri în 48 de zile, susţinând integrarea României în Spaţiul Schengen. Ambele curse au fost documentate şi ratificate de World Open Water Swimming Association.
Avram Iancu este însoţit în această ultimă etapă a proiectului de Ulise Galu, din Braşov, pilotul bărcii cu motor cu care va fi transportată hrana necesară sportivului, şi de Radu Ileană, din Alba Iulia, observator oficial al cursei.