Badea (BNR): RoPay poziţionează România pe harta iniţiativelor europene de referinţă în domeniul plăţilor de retail

Proiectul RoPay, rezultat al unui efort susţinut de peste trei ani, poziţionează România pe harta iniţiativelor europene de referinţă în domeniul plăţilor de retail, a afirmat, luni, Leonardo Badea, viceguvernator al Băncii Naţionale a României (BNR), la evenimentul de lansare a serviciului RoPay.

Potrivit acestuia, RoPay permite iniţierea plăţilor instant direct de la un cont bancar la altul, pe baza unor tehnologii precum scanarea de cod QR, deep link, NFC (contactless) sau utilizarea numărului mobil ca identificator. Serviciul este disponibil prin intermediul aplicaţiilor de mobile banking ale băncilor participante non-stop, oferind mai multă rapiditate şi simplificând iniţierea şi realizarea plăţilor.

„Odată cu transformarea digitală, apar şi noi provocări care trebuie gestionate utilizând soluţii inovative, eficiente şi accesibile pentru consumatori. Astfel, serviciile financiare, în special cele de plăţi, trebuie să evolueze continuu, răspunzând schimbărilor şi fructificând oportunităţile aduse de noua tehnologie. În acest context, dezvoltarea şi implementarea schemei naţionale pentru iniţierea plăţilor instant în lei sub brandul RoPay, de către comunitatea bancară naţională, prin Asociaţia Română a Băncilor şi Transfond, reprezintă o realizare importantă. Acest proiect, rezultat al unui efort susţinut de peste trei ani, poziţionează România pe harta iniţiativelor europene de referinţă în domeniul plăţilor de retail. Serviciul RoPay completează o serie de alte soluţii care au fost implementate cu succes de comunitatea bancară şi Transfond, precum: Schema de Transfer Credit RON şi cea de Debit Direct RON, conform standardelor SEPA, plăţile instante în lei şi Serviciul de Afişare Nume Beneficiar”, a menţionat Leonardo Badea.

El a subliniat că proiectul RoPay a fost dezvoltat având la bază bune practici şi modele europene, asigurând interacţiunea standardizată a datelor şi un nivel de siguranţă comparabil cu soluţii similare din alte state europene.

„RoPay permite iniţierea plăţilor instant direct de la un cont bancar la altul, pe baza unor tehnologii precum scanarea de cod QR, deep link, NFC (contactless, n.r.), sau utilizarea numărului mobil ca identificator. Serviciul este disponibil prin intermediul aplicaţiilor de mobile banking ale băncilor participante non-stop, inclusiv în zilele de final de săptămână şi cele de sărbători legale, oferind mai multă rapiditate şi simplificând iniţierea şi realizarea plăţilor”, a explicat viceguvernatorul BNR.

Potrivit acestuia, Banca Naţională a României promovează şi monitorizează buna funcţionare a sistemelor de plăţi pentru asigurarea stabilităţii financiare. Totodată, BNR sprijină în mod constant iniţiativele care contribuie la dezvoltarea pieţei naţionale de plăţi de retail, răspunzând necesităţilor naţionale şi dezideratelor europene.

„Suntem încrezători că piaţa plăţilor de retail din România va continua să fie dinamică şi va menţine accentul pe siguranţă, eficacitate şi rapiditate. (…) În anii următori, putem anticipa schimbări revoluţionare în modul în care gestionăm finanţele şi realizăm plăţile. Deja aplicaţiile mobile integrează asistenţi financiari bazaţi pe inteligenţă artificială, care pot analiza obiceiurile de consum, pot sugera optimizări ale planurilor de plată sau automatiza plăţile recurente. În acelaşi timp, pentru bănci, utilizarea tehnologiilor avansate în analiza volumelor mari de date schimbă modul în care sunt detectate fraudele, sporind siguranţa tranzacţiilor pentru consumatori şi pentru companii”, a mai spus Leonardo Badea.

El a subliniat că, în ultimii ani, asistăm la o transformare profundă şi accelerată a relaţiei dintre furnizorii de servicii financiare şi clienţi, o schimbare care se resimte în toate segmentele pieţei financiare.

„În domeniul plăţilor, tranzacţiile digitale facilitate de telefoanele mobile inteligente câştigă o pondere tot mai mare, alături de utilizarea cardurilor, chiar dacă plăţile în numerar îşi menţin încă un loc important în preferinţele populaţiei. Noile tehnologii au făcut tranzacţiile digitale mai rapide, mai sigure, mai accesibile şi mai convenabile din punct de vedere al costurilor. Telefoanele mobile reprezintă astăzi mai mult decât simple dispozitive de comunicare şi s-au transformat în adevărate hub-uri financiare, mereu la îndemână şi uşor de utilizat. Pentru majoritatea utilizatorilor, ele sunt prima opţiune, aducând un plus de confort şi un plus de eficienţă. Acest fenomen global a determinat beneficii semnificative pentru piaţă în ansamblul ei şi pentru fiecare categorie de participanţi, ducând la creşterea incluziunii financiare, oportunităţi sporite pentru companii şi, nu în ultimul rând, la o eficienţă crescută şi un mediu favorabil creşterii şi dezvoltării afacerilor. Aşa cum se poate observa, în perioada actuală, progresul tehnologic este susţinut şi de accelerarea dezvoltării şi utilizarea inteligenţei artificiale”, a mai spus viceguvernatorul BNR.

RoPay reprezintă un pas important în modernizarea şi eficientizarea serviciilor de plăţi din România, iar lansarea acestui serviciu reprezintă o oportunitate de a dezvolta noi modalităţi de colaborare şi de a explora împreună beneficiile şi perspectivele oferite de noul serviciu, susţin reprezentanţii BNR. AGERPRES/(AS – autor: Nicoleta Bănciulea, editor: Mariana Nica, editor online: Gabriela Badea)

 

* Mai multe imagini pe AGERPRES FOTO 

Sursa: www.agerpres.ro

CFR Călători: Perioada de cumpărare cu anticipaţie a legitimaţiilor de călătorie, diminuată temporar

Andronache: PNL va iniţia un demers legislativ pentru a readuce în zona excepţiilor fiscale convenţiile civile / Sunt extrem de utile pentru societăţile comerciale care doresc să angajeze pensionari