Producătorul de maşini premium se aşteaptă la o marjă de profit cuprinsă între 5% – 7% în 2025 la divizia auto (faţă de 6,3% în 2024), în timp ce analiştii estimau un nivel de 7,3%. Impactul taxelor vamale impuse până în 12 martie ar urma să reducă marja de profit pe segmentul auto a grupului german cu un punct procentual.
Oliver Zipse a explicat că provizioanele de miliard de euro în câştigurile grupului sunt „conservatoare”, nefiind exclusă posibilitatea unor noi taxe vamale din partea Uniunii Europene şi Statelor Unite. Dar şeful BMW a explicat că se aşteaptă ca tarifele impuse până acum, care includ taxe vamale de 25% la importurile SUA de oţel şi aluminiu şi la importurile de vehicule BMW în Statele Unite, să rămână în vigoare pe tot parcursul anului.
„Dacă situaţia se schimbă, ne vom modifica previziunile”, a adăugat directorul financiar Walter Mertl.
Vineri, acţiunile BMW au scăzut cu 2,3% la Bursa de la Frankfurt, investitorii fiind dezamăgiţi de rezultatele financiare.
Aproximativ 56% din vehiculele pe care BMW le produce în Germania sunt exportate în afara UE, iar uzina sa din SUA exportă maşini în valoare de peste 10 miliarde de dolari.
Profitul net al BMW a scăzut cu peste o treime anul trecut, la 7,68 miliarde de euro (8,32 miliarde de dolari), în linie cu estimările, pe fondul vânzărilor slabe din China şi Germania. Veniturile au scăzut cu 8,4%, la 142 miliarde de euro.
Vânzările de vehicule electrice (EV) pe plan global au crescut mai lent decât estimau producătorii auto. De asemenea, planurile firmelor din industria auto sunt afectate de ameninţările preşedintelui Donald Trump de a impune taxe vamale de 25% la toate importurile auto în SUA.