„Chiar dacă a fost un an dificil, constatăm semne încurajatoare de progres în timp ce lucrăm la schimbarea companiei noastre”, a declarat directorul general de la Boeing, Kelly Ortberg, într-o scrisoare trimisă angajaţilor.
Pe parcursul anului 2024, Boeing a livrat 348 de avioane comerciale, în scădere cu 34% comparativ cu anul 2023. În aceste condiţii, pierderile Boeing au urcat până la 11,83 miliarde de dolari în 2024, de la 2,22 miliarde de dolari în 2023. Este vorba de cele mai mari pierderi anuale înregistrate de Boeing după 2020, când grupul american a pierdut 11,87 miliarde de dolari din cauza consecinţelor a două grave catastrofe aeriene în care au fost implicate avioane 737 MAX 8, care au provocat 346 de morţi.
Cifra de afaceri anuală a Boeing a scăzut şi ea cu 14% în ritm anual, până la 66,52 miliarde de dolari. În general, constructorii de avioane primesc 60% din preţul avioanelor în momentul livrării către client. Însă, începând din 2023, Boeing se confruntă cu numeroase probleme de calitate, care au culminat, în luna ianuarie 2024, cu un incident în zbor al unui avion 737 MAX 9, livrat clientului în luna octombrie 2023.
În aceste condiţii, Boeing a fost obligat de Autoritatea aeronautică civilă din SUA să pună la punct un plan destinat remedierii problemelor de calitate, ceea ce a încetinit semnificativ producţia avioanelor Boeing. La aceasta s-a adăugat şi o grevă de aproape 50 de zile în toamna anului trecut, care a paralizat activitatea la două uzine cruciale pentru producţia avioanelor 737, 767 şi 777/777X.
Pentru a-şi restabili situaţia financiară, Boeing a derulat la finele lunii octombrie o majorare de capital care i-a adus 24 de miliarde de dolari. De asemenea, grupul american a decis să elimine aproape 10% din efectivele sale mondiale, care la finele lui 2023 se situau la 171.000 de angajaţi.