Banca Transilvania rămâne al treilea cel mai puternic brand bancar din lume şi cel mai puternic din Europa, înregistrând o creştere de 3 puncte în scorul indicelui de forţă a brandului (BSI), ajungând la 95,3 din 100, potrivit Brand Finance. Cu o creştere de 39% a valorii brandului, ajungând la 955 milioane de dolari, BT a urcat 27 de poziţii, plasându-se pe locul 225 la nivel mondial, arată clasamentul global Banking 500 realizat de Brand Finance, potrivit căruia BCR şi BRD se regăsesc la rândul lor în top 500, cele trei instituţii financiare române înregistrând creşteri semnificative ale valorii brandului.
Această ascensiune este rezultatul unor investiţii strategice, al unei relaţii consolidate cu clienţii şi al unui accent puternic pe inovaţia digitală, Banca Transilvania devenind prima instituţie bancară din România care a integrat inteligenţa artificială în comunicarea cu clienţii şi procesele interne.
”Poziţia Băncii Transilvania ca al treilea cel mai puternic brand bancar din lume demonstrează că brandurile locale pot concura cu succes la nivel internaţional printr-o relaţie solidă cu clienţii. Investind constant în inovaţie şi engagement, BT şi-a consolidat loialitatea consumatorilor şi poziţia de lider pe piaţă, aspecte reflectate de scorurile sale excepţionale pentru familiaritate, reputaţie şi atractivitate”, a declarat Mihai Bogdan, managing director, Brand Finance România.
Clasamentul realizat de Brand Finance arată că valoarea totală a celor mai puternice 500 de branduri bancare din lume a crescut cu 13% faţă de anul precedent, ajungând la 1,6 trilioane de dolari, aceasta fiind cea mai mare creştere din ultimii patru ani.
În contextul unui mediu economic dominat de rate ridicate ale dobânzilor, băncile au reuşit să îşi consolideze poziţiile prin profituri sporite şi preţuri mai mari ale acţiunilor, dar şi printr-o tranziţie treptată către modele de afaceri bazate pe comisioane şi digitalizare.
Annie Brown, Director de Evaluare la Brand Finance, a explicat: ”Mediul cu rate ridicate ale dobânzilor a stimulat creşterea valorii brandurilor bancare, contribuind la majorarea profiturilor şi preţurilor acţiunilor în 2024. Pe termen lung, însă, evoluţia valorii brandurilor va fi determinată de patru tendinţe-cheie: reglementările, inovaţia digitală, tranziţia către venituri bazate pe comisioane în locul marjelor de dobândă şi accentul pus pe construirea brandului pentru a menţine avantajul competitiv.”
Creşteri importante pentru BCR şi BRD
În România, alături de Banca Transilvania, şi BCR şi BRD au înregistrat creşteri semnificative ale valorii brandului. BCR a consemnat un avans de 28% al valorii brandului, ajungând la 285 milioane de dolari, în timp ce valoarea brandului BRD a crescut cu 19%, atingând 266 milioane de dolari.
Ambele bănci şi-au îmbunătăţit clasamentul global, urcând 44, respectiv 28 de poziţii, reflectând astfel strategii eficiente de consolidare a pieţei şi adaptare la noile cerinţe ale consumatorilor.
Băncile chineze domină topul global
În plan global, băncile chineze domină clasamentul, ICBC păstrându-şi titlul de cel mai valoros brand bancar pentru al nouălea an consecutiv, având o creştere de 10% şi ajungând la o valoare de 79,1 miliarde de dolari. China Construction Bank, Agricultural Bank of China şi Bank of China completează top patru.
În acelaşi timp, Revolut s-a impus drept brandul bancar cu cea mai rapidă creştere din lume, cu un avans de 795% al valorii brandului, ajungând la 1,9 miliarde de dolari, datorită expansiunii accelerate şi investiţiilor în marketing şi tehnologie.
Cel mai puternic brand bancar din lume, conform clasamentului Brand Finance, rămâne BCA din Indonezia, cu un scor de 97,1 din 100 în indicele de forţă a brandului şi un rating AAA+.
Clasamentul subliniază ascensiunea băncilor regionale şi locale, în special din Asia şi Africa, care au reuşit să câştige încrederea consumatorilor prin digitalizare şi inovaţie.
Brand Finance este liderul mondial în evaluarea brandurilor, cuantificând valoarea acestora pentru a ajuta organizaţiile să ia decizii strategice. Cu sediul la Londra şi operaţiuni în peste 25 de ţări, Brand Finance analizează anual peste 6.000 de branduri şi publică peste 100 de rapoarte de clasament pentru diverse industrii şi pieţe.
Metodologia Brand Finance respectă standardele internaţionale ISO 10668 şi ISO 20671, iar activitatea sa de consultanţă sa este reglementată ca firmă de contabilitate. Analiza Brand Finance oferă liderilor de brand date şi perspective esenţiale pentru creşterea valorii şi a impactului pe piaţă.