Cărţile, produsele de fashion şi pharma, în topul vânzărilor pe platforma BusinessLeague de Black Friday

Platforma de marketing afiliat BusinessLeague.com, a companiei 2Performant, a generat, în perioada 27 octombrie – 13 noiembrie, care a inclus şi Black Friday, 194.284 de vânzări, în valoare de 13,24 milioane de euro, în creştere cu 13,3% faţă de anul 2024. În top: cărţile, produsele de fashion şi pharma.

Traficul generat a scăzut de la 5,23 milioane la 4,11 milioane, dovada clară că afiliaţii prezenţi în platformă şi-au eficientizat masiv investiţiile. Astfel, valoarea vânzărilor pe click a crescut cu 29%, de la 2,49 euro la 3,22 euro faţă de anul trecut în perioada analizată, ceea ce arată o eficienţă mai mare.

Rata de conversie a fost cu 40% mai mare în perioada 27 octombrie – 13 noiembrie faţă de perioada similară a anului trecut, crescând de la 3,37% la 4,72%.

Pe categorii de produse vândute, rata de conversie a crescut la produsele de fashion de la 3,4% la 7,2%, creşteri fiind şi la cărţi, pharma, beauty, automotive.

Câştigul pe click a crescut cu 77% la categoria de produse Fashion, la Beauty cu 54%, la H&PC tot cu 54%, Babies Kids&Toys cu 53% şi la Electronics IT&C cu 16%.

Perioada de raportare 27 octombrie – 13 noiembrie a fost aleasă ţinând cont că magazinele din platformă au început din timp campaniile de promovare pentru Black Friday şi au continuat cu promoţiile şi după vineri, 7 noiembrie.

Vânzările din perioada 27 octombrie – 2 noiembrie – 41.486 în valoare de 3.076888 euro – au avut un vârf pe 31 octombrie, când a demarat campania de Black Friday un magazin online cu produse fashion, care a fost primul în top în acea săptămână, cu 14.201 vânzări în valoare de 1.202.846 euro. Topul pe categorii ca număr de vânzări în prima săptămână analizată a fost: Fashion – 16.583 vânzări, Books – 6.256 vânzări, Pharma – 4.040 vânzări, Electronics IT&C – 3.082 vânzări, Beauty – 2.372 vânzări, Home & Garden – 2.127 vânzări, Pet Supplies – 1.751 vânzări, Health & Personal Care – 1.570 vânzări.

Cele mai bune rezultate s-au înregistrat în săptămâna 3 – 9 noiembrie, care a inclus Black Friday, cu un total de 103.507 vânzări, în valoare de 7.059.412 euro. Cele mai multe vânzări au fost de carte – 28.427, în valoare de 807.182 euro, Fashion – 21.755 vânzări/ 1.434.014 euro, Pharma -12.014 vânzări/ 420.935 euro, Beauty – 11.250 vânzări/ 732.434 euro, Electronics, IT&C – 7.440 vânzări/ 1.809.036 euro, Home&Garden – 5.674 vânzări/ 823.091 euro, Health&Personal Care – 4,520 vânzări/ 203.055 euro, Pet supplies – 3.622 vânzări/ 177.355 euro.

Top 3 categorii cu cea mai mare creştere procentuală în această săptămână faţă de cea similară din 2024 sunt asigurările, cu 225,58%, hypermarket&groceries, cu 203,79% şi automotive, cu 147,39%.

Ziua de Black Friday a adus o creştere de 20% a numărului de vânzări comparativ cu anul 2024, cu 31.449 vânzări generate de afiliaţii prezenţi în platformă.

Pentru întreaga perioadă analizată 27 octombrie – 13 noiembrie, în comparaţie cu 2024, se constată o creştere de 7,5% a valorii vânzărilor într-o perioadă scurtă, cu comisioane (affiliate şi network) în creştere chiar mai rapidă (14–15%), ceea ce arată capacitatea platformei BusinessLeague.com de a monetiza mai bine traficul şi conversiile.

Concentrarea volumelor pe categorii relevante (Electronics IT&C, Fashion, Books, Pharma etc.) şi pe parteneri mari demonstrează că 2Performant este bine poziţionat în verticalele cu potenţial de creştere şi rezilienţă economică.
În ansamblu, datele analizate susţin o teză de investiţie bazată pe: creştere sănătoasă a volumelor, unit economics puternice, capacitate de monetizare în creştere şi poziţionare solidă în verticalele cu potenţial. Toate acestea indică faptul că 2Performant este bine aliniată pentru a capta creşterea comerţului online şi a marketingului afiliat în anii următori.

CAZUL FETIŢEI DE 2 ANI CARE A MURIT DUPĂ ANESTEZIE – Părinţii fetiţei, audiaţi joi

Gabriel Teodorescu – primul român care câstigă o medalie la Mondialul de Golf amatori – FOTO, VIDEO