Caz grav de înșelătorie. Cum au devenit escrocheriile tot mai complexe: Bancă, Poliția, BNR

Alessia Mereuță, o utilizatoare Likedin, prezintă pe pagina ei o întâmplare care a lăsat-o fără banii din cont. Ea a fost apelată prin telefon de așa-ziși reprezentanți ai unei bănci, ai poliției și ai BNR.

În ultima perioadă, escrocii au devenit tot mai inventivi și pun în aplicare planuri de înșelătorii tot mai complexe. Totul pare planificat până în cel mai mic amănunt, iar în schema care lasă oamenii fără veniturile câștigate cu greu sunt implicate instituțiile bancare, poliția și Banca Națională a României (BNR).

Alessia a povestit pe internet, pas cu pas, exact ceea ce a pățit și cum a picat în plasa escrocilor.

„Cum arată o fraudă orchestrată perfect?

Dacă te sună un necunoscut și îți spune „îmi dai niște bani?”, o să râzi și o să închizi.

Dar dacă te sună o bancă, apoi Poliția, apoi BNR?

Dacă fiecare persoană care îți vorbește pare că știe exact ce face? (Iar pe fundal se aud persoane care fac același lucru, totul fiind foarte autentic)

Dacă, într-un moment de panică, îți explică o soluție „de siguranță” și tu vrei doar să scapi de pericol?

Exact așa s-a întâmplat.

Primul apel – De la banca X . Operatorul m-a informat că s-a făcut o cerere de credit pe numele meu.

Al doilea apel – M-au transferat direct la Poliție. Un domn foarte serios mi-a spus că acesta este un caz de fraudă și că trebuie să colaborăm rapid ca să evit pierderi mai mari.

Al treilea apel – M-au pus în legătură cu cineva de la BNR. O persoană calmă, bine pregătită, care mi-a explicat că singura metodă de a proteja banii este de a verifica posibilitatea limitării de creditare și să mut fondurile într-un loc sigur.

Ultimul pas – „Soluția de siguranță” era să scot banii și să-i depun la un bancomat de criptomonede. Și asta am făcut.

Când mi-am dat seama? Fix când a fost prea târziu.

Când înțelegi că ai fost păcălit?

Când vezi că „BNR” nu te mai sună.

Când realizezi că Poliția nu face anchete prin telefon.

Când banii tăi sunt deja convertiți în Bitcoin și mutați într-un portofel anonim.

O secundă. Cum a fost posibil așa ceva?

Escrocii au folosit phone spoofing, dar au mers mai departe:

Au recreat un sistem întreg, prin furt de identitate cu persoane care există real, pentru a construi încredere.

Au folosit tehnici de manipulare psihologică pentru a mă forța să iau decizii rapide.

Au profitat de panica mea și de faptul că nu am avut timp să verific detaliile.

Sunt eu naivă? Poate. Dar dacă cineva îți spune că trebuie să acționezi imediat, că e vorba de siguranța banilor tăi și a datelor tale, că Poliția și BNR sunt în joc, tu ce ai face?

Ce am aflat între timp?

Nu sunt singura. Sunt multe alte persoane care au pățit la fel.

Și încă ceva mai grav:

Escrocii au informații despre oameni care au trecut printr-un deces recent.

Se pare că țintesc special persoane vulnerabile emoțional.

Și nimeni nu poate explica de unde au aceste date.

Dacă ai pierdut recent pe cineva, ești mai predispus să iei decizii sub presiune. Este dovedit științific că discernământul uman scade cu 40% în perioada de doliu.

Ce am făcut după ce mi-am dat seama?

Am sunat banca la care am și cont– Mi-au cerut doar numerele de telefon de pe care am fost contactată. Vor cere ei probe dacă este nevoie. Acum întrebarea mea este: cum investighezi o fraudă fără probe, fără să știi real ce s-a întâmplat? Serios, cu tot respectul, ING Romania.

Am mers la Poliție – Mi-au luat declarația și au zis că „vor cere probele dacă e nevoie”. Adică… când?

Am verificat unde s-au dus banii – Tranzacție în Bitcoin, retrasă imediat, dusă într-un wallet fantomă. Game over”, a povestit Alessia.

Sursa: www.stiripesurse.ro

S-a stins o legendă a spionajului – A fost cel mai valoros spion britanic din URSS

ALERTĂ – ANM anunță un nou val de praf saharian: când va ajunge în România