Săptămâna trecută Uniunea Europeană a decis să impună tarife suplimentare, de până la 45%, pentru automobilele electrice importate din China, o decizie pe care guvernul chinez nu a acceptă, a subliniat adjunctul ministrului chinez al Comerţului, Ling Ji, citat în comunicatul de presă. Ling Ji a făcut aceste comentarii cu prilejul unei întâlniri cu o delegaţie din Cehia, în vizită la Beijing.
China este dispusă să consolideze cooperarea cu partea cehă în domenii precum schimburile comerciale, investiţiile şi noile energii precum şi să extindă importurile de produse şi echipamente de tehnologie din Cehia, a adăugat Ling Ji.
Constructorii auto europeni se confruntă cu un aflux de automobile electrice ieftine din partea rivalilor chinezi. Comisia Europeană estimează că ponderea mărcilor chineze pe piaţa din UE a crescut până la 8%, de la mai puţin de 1% în 2019, şi ar putea ajunge la 15% în 2025. Potrivit Bruxelles-ului preţurile la automobile electrice chineze sunt, în mod frecvent, cu 20% sub cele ale modelelor produse în UE.
Executivul comunitar susţine că tarifele suplimentare la automobilele electrice importate din China sunt necesare pentru a contracara ceea ce a denumit subvenţii incorecte, inclusiv finanţare preferenţiale şi granturi precum şi terenuri, baterii şi materii prime la preţuri mai mici decât cele de pe piaţă.
Beijingul a lansat propriile sale anchete, în acest an, asupra importurilor de coniac, lactate şi produse de carne de porc din UE, ca represalii la tarifele Bruxelles-ului. De asemenea, China a contestat, la Organizaţia Mondială a Comerţului, măsurile provizorii anunţate de Bruxelles.