Centrul European al Consumatorilor a recuperat 210.000 euro pentru consumatori, în primele 6 luni ale anului 2025

#image_title

Centrul European al Consumatorilor din România (ECC România) – direcție în cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) care instrumentează și soluționează pe cale amiabilă reclamații transfrontaliere – a recuperat pentru consumatori peste 210.000 euro, în primul semestru al anului 2025..

 

În această perioadă, ECC România a instrumentat peste 2.900 de solicitări sosite de la consumatorii români și circa 130 de solicitări de la consumatori din alte state membre UE, inclusiv din Norvegia, Islanda și Marea Britanie, transmise prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor din statele de reședință ale consumatorilor.

 

Structura reclamațiilor primite a cuprins 5 domenii principale:

  • 36% transporturi (transport aerian, rutier, feroviar, naval și închirieri auto)
  • 18% diverse produse și servicii (servicii financiare, obiecte de uz personal – ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire, alte servicii)
  • 12% îmbrăcăminte și încălțăminte
  • 10% recreație și cultură (electronice, bunuri pentru sport, camping, animale de companie, concerte, muzee etc.)
  • 9% mobilier, echipament pentru gospodărie și întreținere de rutină a gospodăriei (electrocasnice, mobilă).

 

Față de aceeași perioadă a anului trecut, ponderea solicitărilor legate de serviciile de transport aerian (anulări sau întârzieri ale zborurilor) a crescut cu 15 %, menținându-se lider al clasamentului domeniilor care generează plângeri ale consumatorilor fiind urmat de reclamațiile pentru diverse produse și servicii, care au înregistrat o creștere de peste 30%.

În același timp, o scădere la aproape jumătate se observă la sesizările primite în urma achiziției online de îmbrăcăminte și încălțăminte, urmată tot de o scădere, de circa 30 %,  a ponderii reclamațiilor din domeniul mobilă și echipamente de gospodărie.

Spre deosebire de prima jumătate a anului trecut, reclamațiile privind serviciile de recreație și cultură au înregistrat o creștere de peste 25 %.

ECC România face parte din Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia. Centrele oferă informații, consiliere și asistență gratuite și personalizate consumatorilor care au probleme cu tranzacțiile transfrontaliere efectuate într-o altă țară din cadrul Rețelei.

Subliniem că ECC România se află sub comanda directă a președintelui ANPC-Cristian Popescu Piedone.

Federaţia Naţională a Sindicatelor din Administraţie face apel la unitatea mişcării sindicale: Nu ne-am ridicat împreună, vom fi îngenuncheaţi individual! Uniţi-vă în acţiune!

Conflict sângeros: intervenție în forță, cinci suspecți reținuți