Centrul European al Consumatorilor a recuperat 370.000 de euro pentru consumatori, în primele 11 luni ale anului/ Suma este mai mare cu 25% faţă de aceeaşi perioadă din 2023

Centrul European al Consumatorilor (ECC), direcţie în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), a recuperat, în primele 11 luni din 2024, 370.000 de euro pentru consumatori, suma fiind mai mare cu 25% faţă de aceeaşi perioadă din 2023. De asemenea, în perioada ianuarie- noiembrie 2024, ECC Romania a instrumentat 6.450 de solicitări sosite de la consumatori români.

”Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania) – direcţie în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) care instrumentează şi soluţionează pe cale amiabilă reclamaţii transfrontaliere – a recuperat pentru consumatori circa 370.000 euro în primele 11 luni ale anului 2024, în creştere cu 25% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut”, au transmis, vineri, reprezentanţii ANPC.

 
În această perioadă, ECC Romania a instrumentat 6.450 de solicitări sosite de la consumatori români şi circa 300 de solicitări de la consumatori din alte state membre UE, inclusiv din Norvegia, Islanda şi Marea Britanie, transmise prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor din statele de reşedinţă ale acestora. 
 

Structura reclamaţiilor primite a cuprins 5 domenii principale: 37% transporturi (transport aerian, rutier, feroviar, naval şi închirieri auto); 20% îmbrăcăminte şi încălţăminte; 11% diverse produse şi servicii (servicii financiare, obiecte de uz personal – ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire, alte servicii); 10% mobilier, echipament pentru gospodărie şi întreţinere de rutină a gospodăriei (electrocasnice, mobilă); 9% recreaţie şi cultură (electronice, bunuri pentru sport, camping, animale de companie, concerte, muzee etc.).
 
”Ponderea solicitărilor legate de serviciile de transport aerian (anulări sau întârzieri ale zborurilor) se menţine în topul clasamentului domeniilor care generează plângeri ale consumatorilor, ca urmare a aglomerării traficului aerian în sezonul estival şi chiar în perioada toamnei, care a devenit preferată pentru vacanţe, faţă de primăvară. În acelaşi timp, o creştere uşoară se observă la sesizările primite în urma achiziţiei online de îmbrăcăminte, încălţăminte, mobilă şi echipamente de gospodărie”, a precizat sursa citată.
 
ECC Romania face parte din Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) care include 29 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE plus Islanda, Norvegia. 
 
Centrele oferă informaţii, consiliere şi asistenţă gratuite şi personalizate consumatorilor care au probleme cu tranzacţiile transfrontaliere efectuate într-o altă ţară din cadrul Reţelei.

Ruben Amorim consideră că Manchester United a meritat victoria la Plzen, în Europa League

VIDEO Sorin Grindeanu dă un semnal puternic în coaliție: Liderii partidelor nu vor fi candidați la prezidențiale