CFR SA: Circulaţia trenurilor pe secţia neinteroperabilă Galaţi-Târgu Bujor-Bârlad este oprită din cauza inudaţiilor

Circulaţia trenurilor pe secţia neinteroperabilă Galaţi -Târgu Bujor – Bârlad este oprită din cauza inundaţiilor din ultimele zile, aceasta fiind închiriată gestionarului privat SC Transferoviar Infrastructură Neinteroperabilă SRL (SC TFIN SRL), a anunţat, marţi, precizează CFR SA.

Pe această secţie circulau 23 de trenuri, operate de SC Transferoviar Călători SA, operator privat de transport feroviar, precizează CFR SA într-un comunicat privind starea infrastructurii feroviare pe secţia de circulaţie menţionată.

„Secţia de circulaţie Galaţi – Târgu Bujor – Bârlad face parte din infrastructura feroviară publică neinteroperabilă şi în prezent este închiriată gestionarului privat SC Transferoviar Infrastructură Neinteroperabilă SRL (SC TFIN SRL). Această secţie de circulaţie a fost afectată de ploile abundente, din ultimele zile, care au provocat inundaţii şi aluviuni”, se arată în comunicat.

SC TFIN SRL a notificat Sucursala Regională CF Galaţi în data de 16.09.2024, cu precizarea zonelor afectate, urmând ca determinarea exactă a acestora, să se facă după retragerea totală a apelor.

De asemenea SC TFIN SRL, a notificat Prefectura Galaţi şi ISUJ Galaţi, pentru convocarea unei comisii mixte de constatare şi evaluare a pagubelor produse, urmând ca ulterior să se stabilească valoarea acestora.

„Din primele evaluări constatate pe teren, în zonele în care s-au retras apele, linia de cale ferată a fost afectată pe o distanţă cumulată de 6,5 km, unde terasamentul a fost spălat, ansamblul şină-traversă şi instalaţiile de comunicaţii TTR distruse în totalitate, iar toate clădirile de exploatare feroviară înregistrează pagube majore. Comisia mixtă de constatare şi evaluare a pagubelor va stabili o valoare estimativă a acestora”, menţionează sursa citată.

Pentru refacerea liniei este nevoie de o lucrare de reparaţie capitală, care va parcurge cele două etape obligatorii, Expertiză Tehnică, respectiv Documentaţie de Avizare a Lucrărilor de Intervenţii (DALI), susţin reprezentanţii CFR SA.AGERPRES/(AS – editor: Mariana Nica, editor online: Irina Giurgiu)

 

Sursa foto: TRANSFEROVIAR CALATORI/facebook.com

Sursa: www.agerpres.ro

Fritz: Parlamentarii USR Timiş vor să-şi continue mandatele; sper să avem şi o femeie aleasă

Nicu Ştefănuţă, despre noul comisar european: Este un lucru bun pentru România / Se putea şi mai bine, afaceri economice, dar în mod onest nu era realist. O ţară care nu este în zona euro nu are cum să le conducă pe care care sunt în zona euro