Vânzările de vehicule în China, cea mai mare piaţă auto din lume, au crescut în mai pentru a patra lună consecutiv, cu 13,9% faţă de perioada similară din 2024, dar avansul mai lent înregistrat de cei mai mari producători auto sporeşte temerile privind efectele războiului preţurilor, arată datele publicate de Asociaţia Producătorilor Auto din China (CPCA), transmit Xinhua şi Reuters, potrivit Agerpres.
Luna trecută, vânzările de vehicule au urcat la 1,96 milioane de unităţi, iar în primele cinci luni din acest an au totalizat 8,81 milioane de unităţi, un avans anual de 9,1%.
În mai, vehiculele propulsate cu forme noi de energie (NEV) au urcat în ritm anual cu 28,2%, după un avans de 33,9% în aprilie.
Cel mai mare producător chinez de vehicule electrice, BYD, a raportat o expansiune anuală a vânzărilor de 14,1% în mai, după un avans de 19,4%, în pofida noilor subvenţii şi stimulente anunţate de autorităţile de la Beijing.
Şi alţi producători auto chinezi, cum ar fi Geely şi Chery, au raportat o încetinire a creşterii vânzărilor, pe fondul temerile privind efectele războiului preţurilor.
Autorităţile au avertizat că acest război al preţurilor ameninţă viabilitatea pe termen lung a pieţei auto din China, avertismente similare fiind lansate şi de şefii BYD, Chery şi Xiaomi.
Secretarul general al CPCA, Cui Dongshu, a declarat că industria auto ar trebui să se concentreze pe calitate şi pe inovaţia tehnologică, iar marii producători auto ar trebui să-şi revizuiască în scădere ţintele de vânzări pentru 2025.
Exporturile Chinei de maşini s-au redresat în mai, înregistrând un avans anual de 13,5%, după un declin de 2% în aprilie, arată datele CPCA.
Conform datelor Ministerului Comerţului, subvenţiile şi stimulente au dus în primele cinci luni din 2025 la vânzarea a 4,12 milioane de noi vehicule.