Clinicile medicale din România au posibilitatea de a păstra legătura cu pacienţii, dar şi de a păstra evidenţa acestora şi chiar evidenţe interne, cum ar fi evidenţa stocurilor sau a pontajelor şi a concediilor angajaţilor, folosind aplicaţii informatice. Aplicaţia istoma.ro se adresează clinicilor stomatologice, în timp ce iclinic.ro este folosită de medici din alte specialităţi şi sunt deja câţiva ani de când acestea sunt implementate în România.
”Primul care a folosit iclinic a fost un medic care avea una dintre cele mai mari clinici de psihologie şi psihiatrie din România şi folosea un soft din zona medicală, un soft destul de învechit şi a văzut istoma în momentul în care era pacient la medicul lui stomatolog. A văzut fişele pacienţilor, cum se schimbă coloanele, cum se schimbă culorile când vine pacientul. M-a sunat şi mi-a spus: eu nu am clinică de stomatologie, dar aş vrea să încerc. Nu am ştiut dacă să spun da sau nu, i-am spus că e un soft dedicat stomatologiei. (…) Apoi, din respect pentru meseria lor, am schimbat numele din istoma în iclinic”, a explicat, miercuri seară, la , antreprenorul în software medical Ionuţ Botorogeanu.
El a subliniat că inclusiv medicii de familie sunt interesaţi de platforma iclinic, arătând că ea nu se axează strict pe fişa medicală a pacientului, ci permite acestuia o mai bună comunicare cu medicul său. Prin folosirea acestui tip de platforme, inclusiv oamenii care lucrează în recepţie la clinicile medicale sunt degrevaţi de unele responsabilităţi.