CNAIR a câştigat definitiv procesul privind întârzierile la Podul de la Brăila, urmând să obţină penalităţi de peste 80 de milioane de lei pentru cele peste 800 de zile de întârziere în finalizarea lucrărilor

CNAIR a câştigat definitiv procesul de la Curtea de Apel Bucureşti împotriva antreprenorului italian WeBuild, în cazul întârzierilor majore în finalizarea Podului de la Brăila. Potrivit deciziei instanţei, care este executorie, antreprenorul este obligat să plătească penalităţi de peste 80 de milioane de lei (aproximativ 16 milioane de euro) pentru cele peste 800 de zile de întârziere în terminarea lucrărilor.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat, joi, într-o postare pe Facebook, că a obţinut o decizie „definitivă şi executorie” la Curtea de Apel Bucureşti în procesul împotriva antreprenorului WeBuild, în legătură cu întârzierile majore în finalizarea Podului de la Brăila.

„Instanţa a confirmat obligativitatea achitării unor penalităţi în valoare de peste 80 de milioane de lei (aproximativ 16 milioane de euro), corespunzătoare celor peste 800 de zile de întârziere”, menţionează CNAIR.

Potrivit aceleiaşi surse, această hotărâre vine în urma unei prime decizii favorabile obţinute de CNAIR în luna ianuarie 2024.

„Acum, verdictul este definitiv, consolidând angajamentul nostru pentru respectarea contractelor şi protejarea fondurilor publice”, arată CNAIR.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere îşi reafirmă „determinarea de a acţiona ferm” în faţa nerespectării obligaţiilor contractuale şi de a asigura finalizarea proiectelor majore de infrastructură în beneficiul cetăţenilor.

Inaugurat pe 6 iulie 2023, podul peste Dunăre de la Brăila este cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea ca dimensiune din Europa şi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră. 

La scurt timp de la inaugurare, au apărut denivelări şi şuruburi slăbite, aşa încât conducerea CNAIR a cerut constructorului să remedieze deficienţele, avertizând că, în caz contrar, nu va recenţiona lucrarea.

Valoarea iniţială a proiectului a fost de 1,996 miliarde de lei, fără TVA, fonduri externe nerambursabile, iar constructorul a fost asocierea italiano-japoneză Astaldi/WeBuild – IHI Infrastructure System Co. Ltd.

Nicuşor Dan, la un eveniment organizat de Ambasada britanică: Împărtăşim valori democratice şi o viziune similară privind pacea şi securitatea/ Apreciez în mod deosebit angajamentul Marii Britanii printr-o contribuţie importantă la securitatea României

Partidul Dianei Șoșoacă a sesizat CCR pe legea privind combaterea antisemitismului și radicalizării (Document)