CNAIR şi austriecii de la PORR Construct SRL au semnat contractul pentru construcţia variantei ocolitoare Buftea, în valoare de 281,17 milioane lei, fără TVA. Construirea acestei noi Variante de Ocolire (5,77 km) este finanţată prin Programul Transport şi va asigura conexiunea cu DN1A.
”Astăzi a fost semnat contractul pentru realizarea centurii oraşului Buftea (judeţul Ilfov) cu antreprenorul austriac PORR CONSTRUCT SRL”, anunţă secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioşteanu.
Valoarea contractului este de 281,17 milioane lei, fără TVA, iar sursa de finanţare este asigurată din fonduri externe nerambursabile prin cadrul Programului Transport 2021-2027.
Antreprenorul are la dispoziţie 34 luni pentru finalizarea proiectării şi execuţiei a:
- 5,77 km lungime traseu
- iluminat public
- 2 parcări, în care se are în vedere şi montarea de sisteme de cântărire a autocamioanelor şi de utilare a acestora cu staţii de încărcare pentru autovehiculele electrice
- sistem de colectare şi scurgere ape
- 3 pasaje rutiere: 1) pasaj peste calea ferată Bucureşti-Ploieşti (81,90 m lungime); 2) pasaj peste DJ101 (84,90 m lungime); 3) pasaj peste drum betonat (36,10 m lungime)
– 3 intersecţii la nivel:
1) intersecţie giratorie VO Buftea x A0 (începutul variantei intersectează DN 1A la km 17+100 şi va asigura conexiunea cu nodul rutier al Autostrăzii Bucureştiului A0)
2) intersecţie VO Buftea x DN1A Strada Metalurgiei
3) intersecţie (nod rutier) cu DJ101
Centura Buftea Buftea va contribui la separarea traficului local de traficul de tranzit care traversează oraşul Buftea şi vine în completarea următoarelor investiţii de infrastructură de transport pe care le desfăşurăm în zonă: Pasajul Mogoşoaia, Lărgirea la 4 benzi a DN1A între Parc Mogoşoaia şi DNCB, Autostrada Bucureştiului A0, Drumul Radial 4 – Nord Expres DR4.
”Mă bucur că acest antreprenor se va ocupa de realizarea Centurii Buftea, întrucât am colaborat şi colaborăm, în continuare, la nivelul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii în mai multe proiecte de drumuri. Am finalizat deja două proiecte împreună înainte de termen, şi anume primul lot din Autostrada Sibiu-Piteşti şi legătura dintre DN5 şi Vama Giurgiu (sectorul de drum considerat autostradă nemţească, pentru că este făcut exclusiv cu suprafaţă carosabilă din beton), iar aceste lucruri îmi dau încredere că vom avea o colaborare foarte bună şi pentru acest obiectiv”, spune Scrioşteanu.