Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) anunţă că a a transmis joi, spre publicare în Sistemul Electronic pentru Achiziţii Publice (SEAP), contractul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului 2 al Autostrăzii Unirii Moţca-Iaşi-Ungheni. Tronsonul 2 Târgu Frumos-Leţcani, lung de 28,6 kilometri, are un cost estimat de 5 miliarde lei. Ofertele pot fi depuse până la 24 martie 2025.
”Compania Naţională de Investiţii Rutiere a transmis, astăzi, spre publicare în Sistemul Electronic pentru Achiziţii Publice – SEAP, contractul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului 2 al Autostrăzii Unirii Moţca-Iaşi-Ungheni şi a stabilit că ofertele pot fi depuse până la data de 24 martie 2025”, anunţă CNIR.
Tronsonul 2 Târgu Frumos-Leţcani cu o lungime de 28,6 kilometri are un cost estimat de 5 miliarde lei, iar finanţarea investiţiei este asigurată din fonduri europene, prin Programul Transport PT 2021-2027.
Este un proiect cu o complexitate tehnică ridicată şi provocări pentru constructori, pe traseu fiind prevăzute următoarele structuri:
– 33 de poduri şi pasaje (cu o lungime totală de 7,8 kilometri/cel mai lung pasaj de 1130 de metri peste râul Bahlui)
– Două tunele
– Trei noduri (Nod Podu Iloaiei, Nod Leţcani, Nod la Drumul de Legătură cu DN 28).
Durata de realizare a întregului tronson 2 Târgu Frumos-Leţcani (28,6) este de 46 de luni (10 pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţie). Pentru a asigura finalizarea în cel mult 14 luni a segmentului de autostradă care va funcţiona ca o centura a localităţii Podu Iloaiei, CNIR a prevăzut acordarea punctajului suplimentar constructorului care îşi asumă şi prioritizează acest segment cu o lungime de 4 kilometri.
În cadrul contractului vor mai fi executate, inclusiv:
-Drum de Legătură cu 2 benzi cu DN 28 D în lungime de 5,23 km.
-Drum de Legătură cu 4 benzi cu DN 28 în lungime de 7,6 km.
-2 parcări de scurtă durată, un spaţiu de servicii tip S 3, un Centru de Întreţinere şi Coordonare- CIC.
Anunţul de licitaţie va fi vizibil în SEAP după publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Construirea Tronsonului 1 Moţca-Târgu Frumos (27 km), lansat în licitaţie pe 23 ianuarie 2025 şi a tronsonului 2 Târgu Frumos-Leţcani, care asigură legătura municipiului Iaşi la Autostrada Moldovei -A 7 şi mai departe la Autostrada Transilvaniei -A3, reprezintă obiective prioritare ale Companiei. Realizarea celor două tronsoane devine o necesitate şi din perspectiva evoluţiei fluxurilor de trafic, în sensul creşterii acestora între Moţca şi Iaşi, aşa cum reiese din scenariile prezentate în tabelul alăturat.
Valorile de trafic sunt estimările realizate în cadrul documentaţiei de specialitate a studiului de fezabilitate.