În prima zi a salonului aeronautic de la Bourget, LOT a anunţat o comandă fermă pentru 20 de aparate Airbus 20 A220-100 şi alte 20 de aparate Airbus A220-300, un acord care este posibil să fie extins în viitor până la un număr total de 84 de avioane A220, au anunţat cele două părţi într-o conferinţă de presă.
Valoarea de 3,4 miliarde de dolari a comenzii lansate de LOT se bazează preţul de catalog din 2018 al unui avion A220, însă constructorul european a abandonat între timp acest indicator susţinând că preţul real de vânzare al unui avion depinde de elementele specifice din fiecare contract, de versiunea şi configuraţia aparatului, informaţii care au carcater confidenţial.
La final, oferta celor de la Airbus a fost selectată de LOT, în dauna Embraer.
„Livrările aparatelor vor începe în vara lui 2027, iniţial pentru 40 de avioane care vor înlocui treptat actuala flotă de avioane regionale. Restul comenzii, care ar putea să ajungă la un total de 84 de avioane, va fi livrat în 2032, când va fi gata noul aeroport de la Varşovia”, a declarat directorul general al companiei aeriene poloneze LOT, Michal Fijol.
La început, LOT şi Airbus „nu se cunoşteau cu adevărat” şi acesta „nu a fost un proces facil”, a adăugat oficialul polonez.
La rândul său, ministrul francez al Transporturilor, Philippe Tabarot, a salutat acest contract subliniind că LOT „era ultima mare companie aeriană europeană care nu a ales până acum Airbus”. „Acest lucru a fost acum remediat”, a adăugat Philippe Tabarot.
Premierul polonez, Donald Tusk, a calificat acest acord drept „cea mai mare investiţie din istoria transportorului naţional, care îi va permite să devină lider în transportul aerian din Europa”.
În total, Airbus a anunţat comenzi ferme pentru 107 aeronave de la compania de leasing saudită AviLease, compania aeriană poloneză LOT şi grupul japonez ANA, în prima zi a Salonului Aerian de la Le Bourget, la nord de Paris.