Compania chineză COMAC îşi propune să ridice capacitatea de producţie a avioanelor C919 la 50 în acest an

Producătorul de avioane chinez COMAC intenţionează să crească capacitatea de producţie pentru avioanele sale cu un singur culoar C919 de producţie autohtonă la 50 în acest an, a declarat un director COMAC pentru o instituţie de presă susţinută de guvernul de la Shanghai, transmite Reuters.

Directorul general adjunct al COMAC, Shen Bo, a mai spus că firma de stat din Shanghai îşi propune să producă 30 de avioane C919 în acest an, într-un interviu pentru The Paper publicat sâmbătă.

COMAC vrea să concureze la nivel internaţional cu producătorii de avioane din vest Airbus şi Boeing, care produce zeci de avioane din familia A320neo cu un singur culoar şi avioane 737 MAX pe lună.

Creşterea producţiei şi obţinerea certificării de la autorităţile de reglementare din domeniul aviaţiei străine sunt cheia strategiei de creştere a producătorului de avioane chinez.

C919 a intrat în serviciul comercial în 2023 şi aproximativ 16 dintre avioane sunt în prezent în operare la companii aeriene chineze, zboară pe continent şi din această lună către Hong Kong.

Compania de consultanţă în aviaţie Cirium a declarat că se aşteaptă să fie livrate încă 27 de avioane C919 în acest an. Cele trei companii aeriene principale din China, Air China, China Eastern Airlines şi China Southern Airlines, se aşteaptă să opereze o flotă de cel puţin 100 de C919 fiecare până în 2031, conform comenzilor anunţate.

În 2023, un oficial COMAC a declarat că aceasta are obiectivul de a atinge o capacitate anuală de producţie de 150 de aeronave C919 în următorii cinci ani.

Pe lângă C919, COMAC dezvoltă şi un avion cu fuzelaj larg C929, mai mare. Shen a spus că C929 se află în faza de proiectare preliminară şi de selecţie a furnizorului, cu planuri să treacă în curând la etapa de proiectare detaliată. Air China va fi primul client pentru C929, a declarat COMAC în noiembrie.

 

VIDEO Donald Trump a anunțat decizia care va arunca în aer relațiile cu Mexic și Canada: Se aplică de la 1 februarie

Panama și-a transformat canalul într-un generator de bani. Trump vrea să îl ia înapoi