Concedieri la cel mai mare constructor european de automobile: zeci de mii de locuri de muncă eliminate

  • Context: Cel mai mare constructor auto european şi sindicatele negociază de mai multe săptămâni un plan de restructurare a afacerilor şi reducere a costurilor, plan care include, pentru prima dată în istoria companiei, şi închiderea unor uzine din Germania.

De asemenea, planul prevede o reducere cu 10% a tuturor salariilor şi îngheţarea lor în 2025 şi 2026, a mai informat comitetul de întreprindere de la Volkswagen într-un comunicat de presă, precum şi transferul în străinătate a mai multor activităţi şi departamente din cadrul grupului, care în prezent sunt amplasate în Germania.

„Echipa managerială este serioasă cu privire la toate aceste lucruri. Nu este doar retorica din timpul negocierilor colective”, a avertizat preşedintele comitetului de întreprindere de la Volkswagen, Daniela Cavallo, , informează AFP şi Reuters, relatează Agerpres.

„Acesta este planul prin care cel mai mare grup industrial german vrea să demareze operaţiunea de lichidare din Germania”, a adăugat Cavallo, fără a preciza care sunt uzinele afectate şi nici câţi dintre cei aproximativ 300.000 de angajaţi ai Volkswagen Group din Germania ar putea fi disponibilizaţi. „Toate uzinele VW din Germania sunt afectate de aceste planuri. Niciuna nu este sigură”, a mai spus Cavallo.

Escaladare

Aceste comentarii reprezintă escaladarea conflictului între muncitorii şi echipa managerială de la Volkswagen, care este presat să diminueze costurile şi să rămână competitiv în contextul cererii scăzute din China şi Europa.

Cavallo a precizat că există un acord între ambele părţi cu privire la natura problemelor cu care constructorul german, la fel ca şi mulţi dintre constructorii auto europeni, se confruntă, variind de la tranziţia mai lentă decât se preconiza la automobilele electrice şi până la intrarea agresivă a rivalilor chinezi pe piaţa din Europa.

„Nu suntem departe când vine vorba de analizarea problemelor. Dar suntem foarte departe când vine vorba de răspunsul la probleme”, a spus Cavallo.

Ce spun șefii Volkswagen

Directorii grupului german Volkswagen au apărat luni planul de reducere semnificativă a costurilor, dar nu au comentat direct informaţiile conform cărora vor fi concediaţi zeci de mii de angajaţi, transmite DPA.

Thomas Schäfer, directorul responsabil pentru marca principala VW, a precizat într-un comunicat că au devenit extrem de ridicate costurile la fabricile din Germania.

„Nu mai putem continua ca înainte. Nu sunt suficienţi de productivi la uzinele din Germania, şi costurile noastre de fabrică sunt în prezent cu 25% – 50% mai ridicate decât am planificat, ceea ce înseamnă că unităţile din Germania sunt de două ori mai scumpe decât cele ale concurenţei”, a declarat Schäfer. Acesta a adăugat că obiectivul Volkswagen îl reprezintă creşterea marjei de exploatare la 6,5% până în 2026, acesta fiind singurul mod pentru finanţarea investiţiilor viitoare.

„Fără măsuri cuprinzătoare de recâştigare a competitivităţii, nu ne vom putea permite în viitor investiţii majore”, a avertizat într-un comunicat directorul de la Resurse Umane al Volkswagen, Gunnar Kilian, care nu a dat detalii privind măsurile specifice de reducere a costurilor.

„Adevărul este că situaţia este serioasă şi responsibilitatea partenerilor de negocieri este enormă”, a adăugat Kilian.

Angajații intră în grevă

Angajații uzinelor Volkswagen AG din Germania au intrat în grevă luni, alăturându-se protestelor împotriva planurilor manageriale de închidere a unor uzine, o măsură fără precedent

Liderii sindicali vor informa lucrătorii de la 11 uzine din Germania despre progresele negocierilor cu conducerea.

Personalul Porsche se alătură marţi unui val de greve din industriile cheie germane

Porsche AG se va alătura marţi dimineaţă devreme unui val de greve în industriile cheie din Germania, după cum a anunţat filiala locală a sindicatului IG Metall, transmite Reuters, conform News.ro.

Angajaţii Porsche de la fabrica din Stuttgart vor intra în grevă marţi dimineaţă, începând cu ora 2:00 (01:00 GMT), odată cu schimbul de noapte de la uzina din Zuffenhausen, iar o manifestaţie publică va avea loc la 30 de minute după aceea, în faţa Muzeului Porsche.

Angajaţii Porsche se alătură muncitorilor din industria de inginerie electrică şi metalurgie, care, la rândul lor, lansează greve pentru a pune presiune pe angajatori pentru o majorare a salariilor.

Marţi marchează finalul perioadei de pace asociată negocierilor colective pentru o creştere salarială propusă pentru aproximativ 4 milioane de angajaţi din sectoarele vizate.

Aceste greve vin într-un moment de tensiuni în creştere şi la Volkswagen, unde managementul a anunţat planuri de închidere a trei fabrici din Germania şi de reducere a activităţii în restul unităţilor, precum şi concedierea a zeci de mii de angajaţi.

Porsche, deţinut majoritar de Volkswagen, a anunţat recent şi că va reduce reţeaua de dealeri din China, din cauza cererii slabe, şi a semnalat reduceri de costuri de miliarde de euro.

Sursa: www.stiripesurse.ro

VIDEO Marcel Ciolacu l-a întrebat pe Nicolae Ciucă dacă a fost membru PCR: DA. Din 1986 până în 1989

Studiu – Puterea de cumpărare în București este dublă față de media pe țară