Consecvența la români: Unu din doi a uitat deja de rezoluţiile stabilite la sfârşitul anului / Bărbații sunt mai determinați și mai consistenți

Reveal Marketing Research şi-a propus să analizeze evoluţia planurilor românilor pentru 2025, comparând intenţiile exprimate la sfârşitul anului trecut cu realitatea primei luni din acest an.

Conform cercetării, 53% dintre români şi-au făcut planuri pentru 2025. Dintre aceştia, 39% menţionează că lucrează doar în direcţia unora dintre obiective, în timp ce 14% reuşesc să avanseze simultan în îndeplinirea tuturor scopurilor stabilite.

Pe de altă parte, 47% dintre români nu au făcut încă primul pas spre obiectivele lor, în special persoanele de peste 55 de ani (61%) şi cei cu venituri sub 3.000 lei (58%).

Majoritatea dintre cei care au început să lucreze la rezoluţiile pentru noul an se consideră moderat consistenţi (64%) în implementarea acestora, în timp ce 29% se descriu ca fiind foarte consistenţi.

Bărbații sunt mai determinați și mai consistenți în implementarea rezoluțiilor

În funcţie de gen, se observă că bărbaţii sunt mai determinaţi la acest început de an, 17% dintre ei menţionând că au început să lucreze la toate rezoluţiile stabilite (comparativ cu 11% în cazul femeilor). În plus, 35% dintre bărbaţi se consideră foarte consistenţi în implementarea acestora, faţă de 29% dintre femei.

În ceea ce priveşte motivele care îi împiedică pe români să înceapă sau să îşi ducă toate planurile la bun sfârşit, principalele obstacole menţionate sunt lipsa banilor (57%), timpul insuficient (35%) şi lipsa de motivaţie (23%).

Timpul insuficient reprezintă o barieră semnificativ mai mare pentru rezidenţii din mediul urban (38%, comparativ cu 32% în mediul rural) şi pentru persoanele cu vârste între 35-44 ani (40%). Pe de altă parte, lipsa de motivaţie este mai frecvent întâlnită în rândul femeilor (27%, comparativ cu 18% în cazul bărbaţilor) şi al tinerilor din generaţia Z, cu vârste între 18-24 ani (33%).

După prima lună din 2025, românii se află într-un proces de ajustare a planurilor stabilite la începutul anului. Comparativ cu intenţiile din decembrie, se remarcă o uşoară scădere în ceea ce priveşte unul dintre obiectivele cheie: 51% dintre români şi-au propus un stil de viaţă mai sănătos (alimentaţie echilibrată, scădere în greutate), însă doar 47% au reuşit să facă până în prezent paşi în această direcţie.

Abordarea unui stil de viaţă mai sănătos este semnificativ mai mare în rândul femeilor (54%, comparativ cu 39% în cazul bărbaţilor), dar şi în rândul persoanelor din mediul urban (53%, comparativ cu 38% în mediul rural).

În ceea ce priveşte călătoriile, 29% dintre români şi-au dorit mai multe escapade, însă doar 21% declară că au reuşit să facă paşi în vederea îndeplinirii acestui plan. Diferenţele sunt semnificative între mediul rural şi cel urban, doar 15% dintre persoanele din mediul rural reuşind să îşi planifice călătorii în luna ianuarie a acestui an, comparativ cu 26% în mediul urban.

În acelaşi timp, obiectivul de a petrece mai mult timp cu familia rămâne constant (29% în decembrie 2024, comparativ cu 28% în prezent). Acest plan a fost respectat în mai mare măsură de cei care au copii (35% comparativ cu doar 20% în cazul celor fără copii).

Este de remarcat şi creşterea semnificativă a timpului dedicat hobby-urilor, de la 14% la 18%, ceea ce sugerează că românii devin din ce în ce mai interesaţi să îşi urmeze pasiunile şi să investească în dezvoltarea personală.

Sursa: www.stiripesurse.ro

‘Sunt tehnician de gaz, m-a trimis administratorul’: O nouă escrocherie de proporții, pagube de 400.000 de euro

Betfair concediază 50 de angajați. Este doar prima etapă dintr-un amplu proces de schimbare