Un studiu de fezabilitate integrator va fi realizat pentru proiectul Trenului Metropolitan Braşov, proiect care va avea în vedere inclusiv achiziţionarea materialului rulant şi operaţionalizarea garniturilor, anunţă Consiliul Judeţean Braşov. Valoarea maximă nerambursabilă care poate fi accesată pentru acest proiect este de 238 de milioane de euro.
”Pregătim un nou proiect investiţional de amploare: Trenul Metropolitan Braşov! Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea, a convocat joi, 23 ianuarie, o întâlnire de lucru desfăşurată la CATTIA, pentru pregătirea proiectului Trenului Metropolitan Braşov, un obiectiv investiţional de amploare, destinat dezvoltării şi promovării mobilităţii urbane durabile şi care poate fi implementat cu finanţare europeană în cadrul Programului Transport 2012-2027”, anunţă CJ Braşov.
La discuţii au luat parte Felix Ardelean, directorul Direcţiei Generale Organismul Intermediar pentru Transport, şi Robert Dobre, directorul Direcţiei Generale Investiţii, Proiecte Strategice şi Monitorizare Proiecte, specialişti din cadrul Ministerului Transporturilor care au furnizat informaţii privind condiţiile de eligibilitate şi calendarul de implementare a PT 2021-2027.
De asemenea, au fost prezenţi Ioan Pintea – directorul Regionalei CFR Braşov, Adriana Miron – directoarea Agenţiei Metropolitane pentru Dezvoltare Durabilă Braşov, George Cornea – directorul Asociaţiei Metropolitane pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Braşov, şi Szenner Zoltan – administratorul public al judeţului Braşov.
Proiectul Trenului Metropolitan se va realiza pornind de la studiul de fezabilitate pentru conexiunea feroviară cu Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav, elaborat de Sucursala Regională de Căi Ferate Braşov. Această documentaţie tehnică matură urmează să fie revizuită, actualizată din punct de vedere tehnic şi valoric, şi extinsă, astfel încât viitorul tren să utilizeze infrastructura feroviară existentă şi să deservească întreaga zonă metropolitană a municipiului Braşov.
Astfel, va fi realizat un studiu de fezabilitate integrator, care va avea în vedere inclusiv achiziţionarea materialului rulant şi operaţionalizarea garniturilor care să funcţioneze în condiţii de rentabilitate economică, mai arată CJ Braşov.
Documentaţia tehnică va trebui elaborată într-un timp cât mai scurt, astfel încât până la sfârşitul anului 2025 să poată fi depusă aplicaţia de finanţare. Valoarea maximă nerambursabilă care poate fi accesată pentru acest proiect este de 238 de milioane de euro. Termenul-limită pentru realizarea acestui obiectiv este sfârşitul anului 2029.
În vederea implementării proiectului urmează să fie încheiat un parteneriat între Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA – prin Sucursala Regională de Căi Ferate Braşov, UAT Judeţul Braşov şi Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Braşov.