Cristi Stancu, reprezentant al companiei Maristar SRL care lucrează pe aşa-numita „centură veche” a Capitalei, afirmă că proiectul este în grafic. Antreprenorul a afirmat, în cadrul Maratonului Infrastructurii şi Mobilităţii organizat de Profit.ro, că impredictibilitatea cauzată de neconcordanţa între ce scrie în studii şi ceea ce se găseşte în teren reprezintă, adeseori, un factor care cauzează întârzieri în proiectele de infrastructură.
„Problema proiectelor de infrastructură care sunt în trafic este legată de impredictibilitate. Constructorul, de cele mai multe ori, trebuie să aducă la consonanţă ceea ce are de făcut cu ceea de găseşte în teren. De cele mai multe ori mai găseşti şi altele, care nu erau prinse în planuri. România în ultimul timp, în ultima perioadă de timp, a ajuns la un nivel de planificare şi de aranjare foarte bună. Dar ce a fost înainte, imaginaţi-vă, sunt reţele de pe vremea comunismului. Găsim nişte ţevi, o utilitate pe care nu o recunoaşte nimeni”, a afirmat Cristi Stancu joi la Maratonul Infrastructurii şi Mobilităţii.
Antreprenorul a explicat că firmele sunt nevoite să respecte legea şi nu pot muta o utilitate fără autorizaţie, fără acordul din partea proprietarului, iar obţinerea acestor avize durează mult şi aduc întârzieri în execuţie.
„Durează vreo 8-9 luni hârtiile şi execuţia două săptămâni. Timpul în care deschizi o casetă şi să uită lumea la o groapă”, spune Cristi Stancu.
Tronsonul pe care lucrează compania MARISTAR este situat între DN 2 şi Autostrada Soarelui, include trei pasaje, dintre care două peste cale ferată şi un sens giratoriu suspendat în zona Cernica. Tronsonul are o lungime de 11,5 kilometri iar lucrarea de lărgire la patru benzi are o valoare de 451 de milioane de lei fără TVA.