Vânzările de mașini noi în Europa au crescut cu 0,9% în 2024, potrivit datelor publicate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). În decembrie, Renault a depășit Stellantis în cota de piață europeană, pentru prima dată de la formarea grupului franco-italian în 2021.
În ultima lună a anului, înmatriculările din Uniunea Europeană, Marea Britanie și Spațiul Economic European (EFTA) au crescut cu 4,1% față de aceeași perioadă din 2023, ajungând la 1,1 milioane de unități. Înmatriculările Renault au avansat cu 16,6%, ridicând cota de piață a companiei la 11,9%, în timp ce Stellantis a scăzut cu 6,7%, ajungând la 11,6%.
În UE, mașinile hibride, plug-in hibride și electrice au reprezentat 57,7% din înmatriculări din decembrie, în creștere față de 53,3% în 2023. Înmatriculările de mașini hibride au crescut cu 33,1%, iar cele de plug-in hibride cu 4,9%. În schimb, vânzările celor complet electrice au scăzut cu 10,2%.
Printre piețele mari ale UE, Spania a înregistrat cea mai mare creștere, de +28,8%, în timp ce Germania și Italia au continuat să scadă, cu 7,1%, respectiv 4,9%.
Noile reglementări privind emisiile de CO2, ce intră în vigoare în 2025, sunt criticate de constructorii auto, care aduc în discuție costurile ridicate de producție și concurența din partea producătorilor chinezi.