Un bărbat din municipiul Botoşani a sesizat, prin apel 112, că i-au fost sustraşi din contul bancar 1.000.000 de lei, au anunţat, miercuri, reprezentanţii Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Botoşani.
Oficialii IPJ Botoşani precizează că, în urma verificărilor efectuate de poliţişti, a reieşit că bărbatul a fost victima infracţiunilor de înşelăciune, acces ilegal la un sistem informatic şi efectuarea de operaţiuni financiare în mod fraudulos.
„Victima a fost contactată telefonic de un bărbat care s-a recomandat ca fiind reprezentant al Băncii Transilvania şi care a întrebat dacă au fost autorizate mai multe tranzacţii către platforme online. I s-a spus că de pe cardul său ar fi fost efectuate plăţi neautorizate în valoare de 5.000 de lei, către o ţară străină. Bărbatul a verificat contul şi a constatat că nu lipseau bani”, au precizat poliţiştii din Botoşani.
A doua zi, a fost apelat din nou, de pe un număr ce părea a aparţine Băncii Transilvania, cel mai probabil creat prin metoda „spoofing”. De această dată, presupusul angajat i-a spus că datele sale bancare ar fi fost compromise de un angajat al băncii şi că este necesară aplicarea unor „măsuri de securitate”. Sub acest pretext, victima a fost convinsă să instaleze pe telefon mai multe aplicaţii de tip remote-control, care i-au permis infractorului accesul la telefon şi autorizarea unei plăţi în valoare de 1.000.000 de lei către un cont Revolut.
În momentul efectuării tranzacţiei, victima a fost contactată de reprezentanţii reali ai băncii, însă autorul, aflat încă în apel cu victima, i-a spus să nu răspundă, susţinând că este vorba despre un robot automat. Apelul telefonic cu autorul a durat aproximativ trei ore şi abia după acest timp timp victima a realizat că este înşelată.