Profesoara Iuliana Soare, metodist în cadrul Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti şi fost director de şcoală timp de peste două decenii, şi Adriana Iancu, directoarea unei şcoli generale din Capitală, au vorbit, vineri, la Prima News, despre cum se aleg activităţile extraşcolare care se propun elevilor. Copilul trebuie să fie în centrul acestor activităţi, trebuie evitată pseudo-ştiinţa şi trebuie cooptaţi părinţii, pentru că în zona părinţilor pot exista resurse importante, sunt câteva dintre mesajele celor două cadre didactice.
„Aceste activităţi trebuie alese în funcţie de realitatea de la faţa locului. (…) Trebuie să fii atent şi la contextul în care te afli şi trebuie să fii ales la beneficiarul dintâi, care este elevul, până la urmă aceste activităţi se adresează elevilor şi cu ei trebuie să corespundă”, a declarat, vineri, la emisiunea ”Viitor pentru România”, de la Prima News, directoarea Şcolii nr.206 din Bucureşti, Adriana Iancu.
Profesoara susţine că informaţiile trebuie „filtrate” în ceea ce priveşte opţiunile care li se propun copiilor, pentru că există pericolul ca ştiinţa să fie înlocuită cu pseudo-ştiinţa.
„Agreăm instituţiile consacrate, specialiştii consacraţi, avem alături de noi personalul din şcoală, profesorul-consilier. Aducem alături de noi instituţii asupra cărora nu avem semne de întrebare”, precizează Adriana Iancu.
Profesoara Iuliana Soare, fost director de şcoală timp de 26 de ani, pune accent pe importanţa implicării părinţilor în astfel de activităţi.
„Printr-un parteneriat real cu părinţii şi această problemă (a ofertei privind activităţile extraşcolare – n.r.) poate fi rezolvată, pentru că avem experienţa activităţilor din săptămâna Altfel sau săptămâna Şcoala Verde şi atunci am beneficiat de aportul părinţilor care au gestionat anumite activităţi sau chiar au fost lectori la unele activităţi. Promovez parteneriatul real cu părinţii, nu ştim niciodată ce resurse găsim acolo”, afirmă Iuliana Soare.
Aceasta subliniază importanţa profesorilor-documentarişti, care se documentează şi se informează cu privire la astfel de activităţi.
„Sunt anumite elemente care nu ne permit totdeauna că realizăm ceea ce ne-am propus. Ne lovim de insuficienţa resursei umane, dincolo de insuficienţa resursei materiale, care poate fi rezolvată. Resursa umană e punctul cheie”, adaugă Iuliana Soare.
Cadrul didactic precizează că pentru realizarea acestor opţionale în beneficiul elevilor este nevoie de oameni competenţi.