Cumpărături de ultim moment în SUA: Americanii cheltuie masiv pe haine, electronice și bijuterii în prag de sărbători

Cheltuielile în perioada cumpărăturilor de sărbători de la 1 noiembrie până la 24 decembrie au crescut cu 3,8% faţă de 2023, a spus un raport Mastercard SpendingPulse, comparativ cu o creştere estimată anterior de 3,2% şi depăşind creşterea de 3,1% în aceeaşi perioadă a anului trecut.

„Consumul este sănătos. Şomajul este scăzut. Salariile cresc. Finanţele lor personale se reflectă prin faptul că fac cumpărături”, a declarat Steve Sadove, consilier principal al Mastercard şi fost CEO şi preşedinte Saks, pentru Reuters.

Îndreptându-se spre sezonul sărbătorilor, mulţi comercianţi cu amănuntul din SUA şi-au descris consumatorii drept ”selectivi”, ”prudenţi” şi ”conservatori” şi care fac achiziţii ”în funcţie de nevoi”. Ca urmare, mulţi şi-au dublat reducerea preţurilor şi oferirea de promoţii, au spus analiştii Bernstein la începutul acestei luni.

Walmart, de exemplu, a spus că va continua să scadă preţurile, în timp ce rivalul Target a spus că îşi va creşte intensitatea promoţională, deoarece cumpărătorii nu sunt la fel de implicaţi fara promoţii, conform News.ro.

Dollar General se aşteaptă ca profiturile să fie presate de creşterea promoţiilor în trimestrul al patrulea, în timp ce Kroger şi Five Below au spus că trebuie să reducă preţurile pentru a fi competitivi.

Comercianţii cu amănuntul au experimentat folosirea inteligenţei artificiale generative pentru serviciul clienţi şi căutarea de produse şi au încercat să îmbunătăţească serviciile de ridicare şi livrare, în timp ce au încercat să ofere o experienţă de cumpărături fără probleme.

În timp ce nivelul promoţiilor a rămas în concordanţă cu cel de anul trecut, a remarcat Sadove, introducerea de televizoare şi laptop-uri îmbunătăţite, acceptarea tot mai mare şi preţurile mai mici ale diamantelor cultivate în laborator şi cererea continuă pentru îmbrăcăminte pentru sport i-au încurajat pe cumpărători să-şi deschidă portofelele.

Acest lucru a condus vânzările în categoriile de îmbrăcăminte, bijuterii şi electronice în creştere cu 3,6%, 4% şi, respectiv, cu 3,7% faţă de anul trecut, potrivit Mastercard.

Vânzările online de îmbrăcăminte, în special, au crescut sănătos, cu 6,7%, comparativ cu 0,7% în magazine, deoarece cumpărătorii căutau oferte pe mai multe site-uri web.

Mastercard SpendingPulse măsoară vânzările cu amănuntul în magazine şi online prin toate formele de plată.

Datele exclud vânzările de automobile şi nu sunt ajustate pentru inflaţie.

În general, vânzările online au crescut cu un ritm dublu faţă de cele din magazine în perioada sărbătorilor, continuând tendinţa de cumpărături digitale care depăşesc retailul de ceva timp, a spus Sadove.

”Acest lucru indică o schimbare către comportamente de cumpărături mai normalizate”, a spus el.

Un sezon de vacanţă mai scurt decât de obicei nu a diminuat vânzările.

În ciuda faptului că cumpărătorii aşteaptă în mod obişnuit până în ultimul minut cele mai bune oferte, Sadove a remarcat că ”a fost multă putere în cele din urmă”, ultimele cinci zile ale sezonului de sărbători reprezentând 10% din toate cheltuielile de sărbători.

”Am avut o Super Sâmbătă şi Duminică foarte mare”, a spus Sadove, referindu-se la weekendul dinaintea Crăciunului, când cumpărătorii de ultimă oră se grăbesc să cumpere cadouri.

Sursa: www.stiripesurse.ro

Dispeceratul Naţional Salvamont: Număr îngrijorător de mare de evenimente montane – 88 de apeluri prin care se solicita intervenţia de urgenţă

Jumătate din SUA, în pragul unei crize energetice: Risc crescut de pene de curent în următorul deceniu